DERS ADI

: Fransız Melodie Repertuvarı 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 3052 Fransız Melodie Repertuvarı 2 SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. PINAR UÇMAN KARAÇALI

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Fransızca bir melodie duyduklarında bestecisini, dönemi ve parçayı tanıma becerisini kazandırır.
2   2 Fransız repertuvarının stil ve yorum açısından inceliklerini öğrenebilir.
3   3 Baudelaire, Paul Verlaine, Victor Hugo, Sully Prudhomme gibi önemli Fransız şairlerin şiirleri üzerine bestelenmiş bu liedler sayesinde dönemin şairleri ve onların eserleri hakkında da bilgi sahibi olur.
4   4 Kendi söyleyecekleri parçaları seçebilecekleri geniş bir repertuvar öğrenir.
5   5 Lied repertuvarında uzmanlaşmak ve konser sanatçısı olmak isteyen şan öğrencileri için faydalı olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Debussy, Arieetes Oublies, Fetes Galantes
2 2 Debussy Fetes Galantes 2, Chansons de Bilitis
3 3 Debussy Ballades de François Villon, Noel des Enfants, F. Liszt (Oh quand je dors)
4 4 Erik Satie (Ludions, La statue de bronze, Dapheneo, Le Chapelier, La diva de l Empire )
5 5 Albert Roussel (Le jardin mouille, Reponse d une epouse sage, Le Bachelier de Salamanque, Sarabande, Coeur en peril, Jazz dans la nuit)
6 6 Reynaldo Hahn (Si mes vers avaient des ailes, Lheure exquise, D une prison, A Chloris)
7 7 Maurice Ravel (Sainte, Chanson Populaires, Histoires naturelles
8 8 Ravel Sur l herbe, Cinq melodies populaires grecques, Don quichotte a Dulcinee
9 9 Ravel Sheherazade, Vocalise on forme de habanera, Deux melodies hebraiques
10 10 Jacques Ibert (Chansons de Don Quichotte)
11 11 Darius Milhaud (Six chants populaires Hebraiques Les Soirees de Petrograd, Six chansons de theatre, Chansos de Ronsard
12 12 Francis Poulenc (Le Bestiaire, Tel jour, telle nuit, Fiançailles pour rire, Bleuet,
13 13 Poulenc, Banalites, C, La Fraicheur et le feu, Jacques Leguerney (La caverne d Echo, La nuit, Come away death, Ma duce jouvence est pasee, A son page, Epipalinodie, Le carnaval
14 14 Ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Eserleri işlenen besteci ve eserleri hakkında tarihsel, eserlerin içeriği ve yorum biçimleri hakkında genel bilgi verildikten sonra öğrencilerin bu parçaları dinlemesi ve bulunan notalardan takip etmesi sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 27

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133333312333
ÖK.2333323131
ÖK.33322
ÖK.43322332
ÖK.533223312