DERS ADI

: ŞAN MAKYAJ 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 3020 ŞAN MAKYAJ 2 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. PINAR UÇMAN KARAÇALI

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Sahne makyajı uygulaması ve tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne makyajına ilişkin tarihsel süreç hakkında bilgi sahibi olabilmesi.
2   Farklı işlevsellikleri olan makyaj malzemelerini amacına uygun kullanabilmesi.
3   Işıklandırma ve gölgelendirme gibi temel uygulamaları gerçekleştirebilmesi.
4   Sahip olduğu malzeme ve teknik donanımla belirli bir tipi, özellikle tarihsel bir kişiyi ya da çok özel yapısı olan bir kimseyi makyajla yüzünde canlandırabilmesi.
5   Sahne ışığı ve mekan genişliği ilişkisinde yüz hatlarının ve mimiklerin ortaya çıkması için uygulama yapabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımı ve makyaj tarihi.
2 Makyaj malzemelerinin temini .
3 Makyaj malzemelerinin kullanım teknikleri.
4 Eski makyaj uygulamalarının incelenmesi.
5 Görsel araştırma ve veri toplama.
6 Mısır dönemi makyajı.
7 Yaşlandırma tekniği.
8 Yaşlandırma makyajı.
9 Latex kullanım tekniği.
10 Latex ile yaşlandırma.
11 70 li yıllar makyajı.
12 30 lu yıllar makyajı.
13 Hayvan makyaj.
14 Hayvan fantastik makyajı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Period Make-up for the stage step by step ;Rosemarie swinfield.

Yardımcı kaynaklar: Phantasievolles Schminken für maskeraden laienspiel und kinderfeste, falken 1996-97 ısbn: 3 8068 09070

Diğer ders materyalleri: ilgili web siteleri, dergiler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri:
1. Dersler;

Öğretim üyesi öğrencilerini, makyaj tekniklerini ve kullanım alanlarını belirlemede bilgilendirir. Çeşitli uygulamalar yapmasına ve kendi yüzünü tanımasına yardımcı olur. Uygulamaların farklılıkları üzerine öğrenci ile birlikte yeni malzemelerin değerlendirmesine yardımcı olur. Her uygulama fotoğraf çekimi ile belgelenir. Bir sonraki dönemde görsel malzeme çeşitliğinin arttırılmasına katkı sağlar.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları;

Uygulama aşamasında makyaj eskizlerini oluştururken, karaktere ve yoruma uygun, eskizler belirlenir, uygulamalarda çıkacak makyaj malzemesi ile ilgili sorunların çözümü tartışma ve görüşler öğretim üyesi tarafından her dersin sonunda belirlenerek, sorunların çözümüne dair öğrencilerin görüşlerinin teşvik edilmesi sağlanır.

3. Uygulamalar;

Malzeme ve teknikler öğretim üyesi gözetiminde yapılarak değerlendirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Derslere katılım
2. Öğrencinin ders sırasında öğretim elemanı tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
3. Final sınavı
* Ders değerlendirme aşamasında öncelikle derse aktif katılım, araştırma, yaratıcılık, seçilen çıkış noktası ile paralel üretim, uygulamaların yönteme uygunluğu üzerinden puanlama yapılacaktır.
* Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından aktarılan konunun öğrenciler tarafından uygulanma kalitesine ve sınıf içi uygulama çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri


Derse aktif katılım, ders içi uygulamalar ve ödevler.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cakirogluyasemin@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11.00- 13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Tasarım Projesi 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 46

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5