DERS ADI

: Orkestrasyon 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 3010 Orkestrasyon 2 SEÇMELİ 1 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon
Kompozisyon

Dersin Amacı

Müzikal malzemeyi çeşitli çalgı toplulukları ve senfonik orkestra için düzenleme yöntemlerini teorik bilgiler eşliğinde kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir müzik eserini, doğasına göre, Barok, Klasik, Romantik ve Modern orkestra için uygun stilde düzenleyebilir.
2   Yaylı, üfleme ve vurma çalgıların tınısal özelliklerini anlayabilir.
3   Ezgi, armoni (eşlik), bas gibi yapısal öğelerin tınısal ve müzikal açılardan hangi çalgılara/çalgı gruplarına verilebileceğini belirleyebilir.
4   Ses ve uygu katlamalarında tınısal-denge ilkesini uygulayabilir.
5   Barok, Klasik, Romantik dönemler ve 20. yüzyıl müziğinde kullanılan farklı orkestrasyon tekniklerini ve stillerini açıklayabilir.
6   Ses katlamalarını elimine etmek yoluyla mevcut bir orkestra eserini en yalın haline indirgeyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Orkestrasyon projesi no. 1 Yaylı çalgılar grubu
2 Orkestrasyon projesi no. 1 Yaylı çalgılar grubu
3 Orkestrasyon projesi no. 1 Yaylı çalgılar grubu
4 Orkestrasyon projesi no. 2 Üfleme çalgılar grubu
5 Orkestrasyon projesi no. 2 Üfleme çalgılar grubu
6 Orkestrasyon projesi no. 3 Vurma çalgılar grubu
7 Orkestrasyon projesi no. 3 Vurma çalgılar grubu
8 Ara Sınav
9 Orkestrasyon projesi no. 4 18. yüzyıl orkestrası için Klasik stilde
10 Orkestrasyon projesi no. 4 18. yüzyıl orkestrası için Klasik stilde
11 Orkestrasyon projesi no. 4 18. yüzyıl orkestrası için Klasik stilde
12 Orkestrasyon projesi no. 5 18. yüzyıl orkestrası için Klasik stilde
13 Orkestrasyon projesi no. 5 18. yüzyıl orkestrası için Klasik stilde
14 Orkestrasyon projesi no. 5 18. yüzyıl orkestrası için Klasik stilde
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adler, Samuel, The Study of Orchestration - Second Edition, W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1989
Adler, Samuel, Workbook for The Study of Orchestration - Second Edition, W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1989
Ders notları
Müzik dağarından ilgili eserlerin partitürleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, bireysel çalışma, analiz, tartışma, proje hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 PR Proje
3 FN Final
4 BNS FinalSonuBasariNotu AS * 0.20 + PR* 0.50+FN*0.30
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütünlemeSonuBasariNotu AS * 0.20 + PR* 0.50+BUT*0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %50'sini yazılı sınavlardan elde edecektir.

Projeler:
Öğrenciler başarı puanlarının %50'sini dönem boyunca hazırlayacakları orkestrasyon projelerinden elde edecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar
Yazılı ve/veya uygulamalı sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.guner@deu.edu.tr
onur.nurcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 1 13
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Ara sınava hazırlık 1 2 2
Final sınavına hazırlık 1 2 2
Proje hazırlama 13 4 52
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12211221
ÖK.22211221
ÖK.32211221
ÖK.42211221
ÖK.52211221
ÖK.62211221