DERS ADI

: Caz Armonisi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 3035 Caz Armonisi 1 SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. UZAY BORA

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon
Kompozisyon

Dersin Amacı

Öğrencilere caz kuramındaki modern yaklaşımlar doğrultusunda caz armonisinin kavram ve ögelerini tanıtma, bu bilgilerle analiz ve sentez yapma becerisi kazandırma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Akor simgeleri ile akorların uygulanmış halleri arasında iki yönlü dönüşüm yapabilir.
2   Majör dizi ile çeşitli akor türlerini/modları ilişkilendirebilir.
3   Ardışık akorları birbirine doğru şekilde bağlayabilir.
4   Bir akor yürüyüşü için sol el akorları (LHV) yazabilir.
5   Tritone substitution işleminin çeşitli kullanımlarını tanıyabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş; akor-dizi kuramı, başlıca akor türleri
2 Akorları ve alterasyonları simgeleme kuralları
3 Majör dizinin modları
4 (konunun devamı)
5 Akor seslerinin caza özgü bağlanış kuralları; 3 sesli akor kuruluşları
6 Akorlarda seslerin dizilişi ve ses bölgelerinin kullanımına ilişkin kurallar; 4 ve daha çok sesli akor kuruluşları
7 (konunun devamı)
8 Majör tonda II V I yürüyüşü; sol el akorları
9 (konunun devamı)
10 (konunun devamı)
11 Bir akorun yerine triton uzaklıktaki akoru koyma
12 (konunun devamı)
13 (konunun devamı)
14 Ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Levine, M. The Jazz Theory Book. Sher Music Co., 1995.
Miller, R. Modal Jazz Composition & Harmony. Advance Music, 2000.

Diğer ders materyalleri: Öğretim elemanının hazırladığı çalışma ve sunumlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Herbir konu, yeterli sayıda örnekle dizekli tahtada açıklanır, gerektiğinde piyano, bilgisayarda MIDI yazılımları, repertuvardan kayıt alıntıları yardımıyla sesli örneklerle desteklenir ve öğrencilerin kendilerine verilen ve / ya da kendilerinin oluşturduğu örnekler üzerinde denemeleri istenir; konu ve uygulama sonuçları tartışılır. Ayrıca rutin olarak kısa ödevler verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS AraSinav
2 ODV Ödev
3 BNS BasariNotu AS * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 (yazılı) arasınav ve ortalama 3 ödev gerçekleştirilecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir. Değerlendirilecek olan ödevler, dönem boyunca verilen kısa ödevler dışındaki, (önceden belirtilerek) öğretim elemanına teslim edilecek ödevlerdir.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar ve ödevler, öğrencilerin öğrenme çıktılarında tanımlanan yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 412 9557

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 3 2 6
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.112312
ÖK.212322
ÖK.31212
ÖK.413212
ÖK.513212