DERS ADI

: Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 4009 Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri SEÇMELİ 2 2

Dersi Veren Birim

Sanat Kuramları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Seramik
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Sahne Tasarımı
Tezhip
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Resim
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Sanat Kuramları
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Ders konuları çerçevesindeki kültürlerin sanat anlayışları ve üslup gelenekleri, öğretim elemanının rehberliğinde, görsel örneklere dayalı ve karşılaştırmalı değerlendirme tekniğine dayalı bir biçimde örneklenerek sunulur. Öğrencilerin derse fikri olarak katılımının sağlanması için tartışma olanakları sağlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birer özgün üretim biçimi olarak bilim ve sanat arasındaki yöntemsel farkı tanımlayabilmesi,
2   Bilimsel araştırma tekniğini ilgilendiren süreçleri uygulayabilmesi,
3   Bilimsel yazma tekniklerini ve türlerini uygulayabilmesi
4   Yayın türlerini tanımlayabilme ve değerlendirebilmesi
5   İnternet, kütüphane, yayın tarayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavram ilke ve yaklaşımlar
2 Bilginin kaynağı; bilim, bilimsel yöntem
3 Araştırma ve araştırma eğitimi ile sanat ve sanat eğitimi arasındaki temel farklar
4 Araştırma süreç ve teknikleri/ Rapor hazırlama teknikleri
5 Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri
6 Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri
7 Araştırma modeli
8 Ara Sınav
9 Amaç ve Alt Amaçlar; önem, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar
10 Evren ve örneklem
11 Veri ve veri toplama teknikleri
12 Verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi
13 Bulgular ve yorumlanması
14 Özet , Yargı ve öneriler; Örnek bir rapor hazırlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Durmuş Ekiz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık 2009
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım 2012
Niyazi Karasar, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayın Dağıtım 2009
Rauf Arıkan, Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Ankara 2005
Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır Tübitak Yayınları 1996
Selçuk Mülayim, Aklın İzleri, Bir Bilim Olarak Sanat Tarihi, Arkeoloji ve Sanat Yayınları 2006
Selçuk Mülayim, Sanat Tarihi Metodu, Bilim ve Teknik Yayınları 1994

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları çerçevesindeki kültürlerin sanat anlayışları ve üslup gelenekleri, öğretim elemanının rehberliğinde, görsel örneklere dayalı ve karşılaştırmalı değerlendirme tekniğine dayalı bir biçimde örneklenerek sunulur. Öğrencilerin derse fikri olarak katılımının sağlanması için tartışma olanakları sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %90'ın yazılı sınavlardan elde edecektir. Her sınav sınıf materyallerini kapsayacak ve sorular, sınıfta işlenen konuları içerir.
Vize ve Final sınavlarında öğretim elemanının öngörüsüne bağlı olarak kapalı ve açık uçlu soru biçimlerini kapsayan sorulara dayalı ölçme teknikleri uygulanır.
Vize ve Final sınavı ortalaması 50 nin altında olan öğrenci bütünlemeye girmek zorundadır

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar:
Sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını yukarıda belirtilen ölçme tekniklerine dayalı olarak ölçmeyi hedefler.

Derse Katılım:
Öğrencinin katılımından elde edilecek puan, (a) derse katılım/devam durumuna, (b) öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (c) öğrencinin olumlu bir öğrenim ortamının yaratılmasına katkısına bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Önerilen kaynakları kullanarak dersi takip etmek,
2- % 80'lik devam mecburiyetine uymak,
3- Yapılması planlanan araştırma ve gözlem gezilerine katılmakla yükümlüdür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Dr. Yalçın Mergen
yalcin.mergen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü ve saati

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Vize sınavına hazırlık 1 1 1
Diğer (lütfen belirtiniz) derse katılım 1 1 1
Final sınavına hazırlık 1 1 1
Bütünleme sınavı 1 1 1
Vize sınavı 1 2 2
Final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.14334
ÖK.23434
ÖK.3433433434
ÖK.4334
ÖK.534234