Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzikoloji Bölümü |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. BAHAR AYDIN ALMAÇ |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Bilimleri |
Dersin Amacı |
Nota üzerinden tonal eser okuyabilme ve nota merkezli olarak tonal müziğin kavramlarını anlayabilme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
MZK 2003 - Müziksel Algılama ve Okuma III |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Lavignac. Solfege des Solfeges Volume 2A |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derslerin teorik bölümü öğreticinin piyano ve dizekli tahta kullanarak anlatımı ile gerçekleşmektedir. Uygulama bölümü ise birlikte ve bireysel olarak Solfej, Bona gibi çalışmaların okunması ve ezgilerin notaya alınması (dikte)yolu ile gerçekleşmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Arasınav ve Final sınavı olmak üzere dönem boyunca iki sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %80 ini bu sınavlardan elde edecektir. Her sınav öğrenciye önceden verilecek parçaların sınav jürisi önünde okunması ile gerçekleşecektir. Buna ek olarak gerekli görüldüğünde ara sınavlarda ise teorik bir test yapılabilmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavda sorumlu olunan parçalardan sınav esnasında öğretici tarafından seçilen parçaların ses yüksekliği, süre, gürlük, tempo ve ritim gibi öğelerdeki değişikliklerin doğru bir şekilde okunması, öğrencinin dönem içerisindeki gelişimi, derse devam etme durumu ve derse karşı tutumları değerlendirmede ölçüt olarak alınacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
0(531) 791 70 52 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı: 13:30-16:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|