DERS ADI

: Çoksesli Yazı Bilgisi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2006 Çoksesli Yazı Bilgisi II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzikoloji Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BAHAR AYDIN ALMAÇ

Dersi Alan Birimler

Müzik Bilimleri
Müzik Teknolojisi
Müzikoloji

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere kök ve çevrim durumundaki akorların birbirine bağlanışlarına ait temel kuralları, bas partisi üzerine yapacakları realizasyonlar ile tecrübe etmelerine olanak sağlayarak çoksesli yazı tekniğini uygulama ve de armonik analiz edebilme becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tonalite içerisinde kök durumundaki üç sesli akorların birbirine bağlanış ilkelerini tanımlayabilmesi ve dört partili olarak yazabilmesi,
2   Üç sesli akorların kök, birinci ve ikinci çevrimleri ile tanımlayabilmesi ve yazabilmesi
3   Tüm tonalitelerde dominant yedili akoru ve çevrimlerini şifreleri ile tanımlayabilmesi ve yazabilmesi.
4   Şifreli Bas üzerinde armonik realizasyon uygulayabilmesi,
5   Klasik Dönem Sonatine lerini akor analizi yapabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MZK 2005 - Çoksesli Yazı Bilgisi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Derecelerle Akor Bağlanışları: IV. Derece Kök durumunda I-IV-I bağlanışı dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
2 Temel Derecelerle Akor Bağlanışları: V. Derece Kök durumunda I-V-I bağlanışı dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
3 Majör Tonalitelerde Tam Kadans Bağlanışı Majör Tonaliteler üzerinde I-IV-V-I tam kadans bağlanışları dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
4 MinörTonalitelerde Tam Kadans Bağlanışı Minör Tonaliteler üzerinde I-IV-V-I tam kadans bağlanışları dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
5 Yan Derecelerle Akor Bağlanışları: II. Derece Kök durumunda II-IV-I ile II-V-I bağlanışları dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
6 Yan Derecelerle Akor Bağlanışları: VI. Derece Kök durumunda IV-VI-I ile II-VI-I bağlanışları dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
7 Majör Tonalitelerde Kırık Kadans Bağlanışı Majör Tonaliteler üzerinde I-IV-V-VI kırık kadans bağlanışları dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
8 Minör Tonalitelerde Kırık Kadans Bağlanışı Minör Tonaliteler üzerinde I-IV-V-VI kırık kadans bağlanışları dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
9 Majör Tonalitelerde Temel ve Yan Derecelerin Birlikte Kullanımı Majör Tonaliteler üzerinde I-VI-IV-II-V-I bağlanışları dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
10 Minör Tonalitelerde Temel ve Yan Derecelerin Birlikte Kullanımı Minör Tonaliteler üzerinde I-VI-IV-II-V-I bağlanışları dört partili yazı üzerinde tanımlanarak ele alınacaktır.
11 Üç Sesli Akorların Çevrilmesi: 1. ve 2. Çevrim Akorlar Akorların Çevrilmesi tanımlanacak, birinci ve ikinci çevrimlerin şifrelendirme yöntemi örneklerle açıklanacaktır.
12 Dominant 7 li Akoru Yedili akorlar hakkında temel bilgiler ile dominant 7 li akoru ele alınacak, Majör ve Minör tonalitelerin dominant 7 li akorları tek dizek üzerinde uygulanacaktır.
13 Dominant 7 li Akoru Çevrimleri Dominant 7 li akoru çevrimleri ele alınacak, 1., 2. ve 3. çevrim akorların şifrelendirilme yöntemi tanımlanarak, Majör ve Minör tonaliteler üzerinde dominant 7 li akorları çevrim durumlarında tek dizek üzerinde uygulanacaktır.ır.
14 Arasınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Kostka, Stefan ve Payne, Dorothy. 2008. Tonal Harmony (Tonal Armoni), ABD: McGraw-Hill

Yardımcı kaynaklar:
Cangal, Nurhan. 2010. Armoni, Ankara: Arkadaş Yayınları
Kostka, Stefan ve Payne, Dorothy. 2008. Workbook for Tonal Harmony (Tonal Armoni Çalışma Kitabı), ABD: McGraw-Hill

Diğer ders materyalleri:
Öğretim Elemanının hazırladığı çalışma ve sunumlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Ders anlatımı, çoksesli yazı bilgisi ile ilgili kurallar ve yöntemlerin öğretim elemanının dizekli sınıf tahtası üzerine yazdığı örneklendirmeler yolu ile sınıf ortamında her bir öğrencinin sırayla çeşitlendireceği uygulamalar ile yapılır.
Ödevler
Ödevler, derste uygulanan her konu ile ilgili, öğrencinin bir sonraki derse kadar konuyu pekiştirmesi için hazırlaması gereken öğretim elemanının verdiği yazılı uygulamalardan oluşur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %100 ünü bu yazılı sınavlardan elde edecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir. Öğrenciler, soruları her sınav sırasında öğretim elemanı tarafından dağıtılacak kâğıtlar üzerine cevaplayacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve eylemi disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0(531) 791 70 52
bahar.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe:14.00-16.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5