DERS ADI

: Desen II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 1008 Desen II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SÜEDA İKİZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Resim
Resim Bölümü

Dersin Amacı

Desene ilişkin temel öğeleri ve ilkeleri insan figürü bağlamında incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin gözlem gücünü geliştirmesi
2   İnsan formuna ilişkin anatomik bilgi ve estetik duyarlılığını geliştirmesi
3   İki boyutta üç boyutu tasarlamanın çeşitli biçimleri (geometrik, hacimsel, çizgisel, kütlesel, lekesel vb.) ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması
4   Çizgi, ton, iki boyutlu form, hacim, doku, evrensel ışık ve gölge gibi temel tasarım unsurlarını kavramsallaştırması ve çalışmalarında ifade açısından değerlendirmesi
5   Parçaları kendi içinde ve bütünle ilişkili olarak ölçme ve oranlama, yerleştirme, ağırlık, denge, vurgu, zıtlık, ritim gibi tasarım ilkeleri ve yöntemleri hakkında uygulamalı bilgi sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geometrik form çalışması
2 Geometrik form çalışması
3 Geometrik form çalışması
4 Çizgisel hacim çalışması
5 Çizgisel hacim çalışması
6 Çizgisel hacim çalışması
7 Çizgi ile ton çalışması
8 Çizgi ile ton çalışması
9 Çizgi ile ton çalışması
10 Mürekkeple leke çalışması
11 Mürekkeple leke çalışması
12 mürekkeple leke çalışması
13 Füzenle Leke çalışması
14 Füzenle Leke çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Berger, J. (1986). Görme Biçimleri, (Çev. Yurdanur Salman), İst: Metis Yayınları.
2. Çağlarca, S. (1997), Altın Oran, İst: İnkilap Yayınevi.
3. Panofsky, E. (2021). Perspektif / Simgesel Bir Biçim, (Çev. Yeşim Tükel), İst: Metis Yayınları.
4. Florenski, P. (2017). Tersten Perspektif, (Çev. Yeşim Tükel), İst: Metis Yayınları.
5. Genç, A.-Sipahioğlu, A. (1990). Görsel Algılama / Sanatta Yaratıcı Süreç, İzmir: Sergi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Canlı modelden çalışma ve atölye dışı uygulamaların bireysel ve toplu değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci öğrenim çıktılarından belirtilen hususlarda kaydettiği gelişim ve başarı üzerinden değerlendirilir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Uygulamalı derslerin öngördüğü biçimde devam zorunluluğu vardır. Canlı model çalışma seanslarında giriş çıkış yasaktır. Canlı çalışmaların yanı sıra ödevler ve eskiz defterine çalışmalar dönem sonu değerlendirmelerine esas alınır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sueda.ikizoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 2 30
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Ödev Hazırlama 15 1 15
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13555531
ÖK.2333333
ÖK.3333333
ÖK.4333333
ÖK.5333333