DERS ADI

: Desen I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 1007 Desen I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SÜEDA İKİZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Resim
Resim Bölümü

Dersin Amacı

Desene ilişkin temel öğeleri ve ilkeleri insan fügürü bağlamında incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin gözlem gücünü geliştirmesi
2   İnsan formuna ilişkin anatomik bilgi ve estetik duyarlılığını geliştirmesi
3   vİki boyutta üç boyutu tasarlamanın çeşitli biçimleri (geometrik, hacimsel, çizgisel, kütlesel, lekesel vb.) yöntemleri hakkında bilgi sahibÇizgi, ton, iki bni olması
4   Çizgi ton, iki boyutlu form, hacim, doku, evrensel ışık ve gölge gibi temel tasarım unsurlarını kavramsallaştırması ve çalışmalarında ifade açısından değerlendirmesi
5   Parçaları kendi içinde ve bütünle ilişkili olarak ölçme ve oranlama, yerleştirme, ağırlık, denge, vurgu, zıtlık, ritim gibi tasarım ilkeleri ve yöntemleri hakkında uygulamalı bilgi sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hızlı çizim. Figürün temel parçalarının karşılaştırmalı yerleri, eksenleri, eğimleri ve oranları
2 Hızlı çizim. Figürün temel parçalarının karşılaştırmalı yerleri, eksenleri, eğimleri ve oranları
3 Hızlı çizim. Figürün temel parçalarının karşılaştırmalı yerleri, eksenleri, eğimleri ve oranları
4 Göresel alanın özelliklerinin incelenmesi, iki boyutlu görme (dikey, yatay ve eğimler, kadraj)
5 Göresel alanın özelliklerinin incelenmesi, iki boyutlu görme (dikey, yatay ve eğimler, kadraj)
6 Göresel alanın özelliklerinin incelenmesi, iki boyutlu görme (dikey, yatay ve eğimler, kadraj)
7 Çigisel desen
8 Çigisel desen
9 Çigisel desen
10 Mürekkep çalışması (kütlesel görme)
11 Mürekkep çalışması (kütlesel görme)
12 Mürekkep çalışması (kütlesel görme)
13 Füzen çalışması (kütlesel görme)
14 Füzen çalışması (kütlesel görme)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öğrenci gelişim sürecine ve ihtiyaçlarına göre çeşitli kaynaklara (,kitap, internet, sergi, müze vs.) yönlendirilir.

Okuma Önerileri

PANOFSKY, Erwin (2017). Perspektif / Simgesel Bir Biçim, (Çev.Yeşim Tükel), İstanbul: Metis Yayınları.
FLORENSKİ, Pavel (2013). Tersten Perfpektif, (Çev. Yeşim Tükel), İstanbul: Metis Yayınları.
BERGER, John (1986). Görme Biçimleri, (Çev. Yurdanur Salman), İstanbul: Metis Yayınları.
WÖLFFLIN, Heinrich (1990). Sanat Tarihinin Temel Kavramları, (Çev. Hayrullah Örs), İstanbul: Remzi Kitabevi.
GOMBRICH, E.H. (1992). Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), İstanbul: Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Canlı modelden çalışma ve atölye dışı uygulamaların bireysel ve toplu değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci öğrenim çıktılarında belirtilen hususlarda kaydettiği gelişim ve başarı üzerinden değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 2 30
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Ödev Hazırlama 15 1 15
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1333331
ÖK.233333
ÖK.333333
ÖK.433333
ÖK.533333