DERS ADI

: Pratik Çalışma I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 4049 Pratik Çalışma I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SAİT TOPRAK

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Resim eğitimi sürecinde edinilen görsel birikim ve algılama düzeyinin yansıdığı özgün çalışmaları üretebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişisel projelerini oluşturabilmesi
2   Özgün sanat tavrının, bağımsız araştırmalarla, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip olması,
3   Resim ve diğer sanat uygulamalarında yetkinleşmesi
4   Çalışmalarında gündeme gelen biçim-anlam ilişkileri, sanat uygulamaları geleneği çerçevesinde, sanat tarihi bilgisiyle, düşünsel ve sosyolojik veriler bağlamında kurulacağının bilinmesi,
5   Çalışmalarını, çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde, bir sunum konsepti çerçevesinde, mekanı da tartışan bir yaklaşımla izleyiciyle paylaşması gerektiği konusunda bilgili olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje Takdimi, Konseptüel Çerçeve, Tematik Bağlamlar
2 Fikir projelerinin oluşturulacağı hazırlık evresi
3 Fikir projelerinin oluşturulacağı hazırlık evresi
4 Öğrencilerin Proje eskizleri, fikir alişverişi
5 Öğrenci Projelerini şekillendirme, olasılıklar, olanaklar
6 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
7 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
8 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
9 Proje Uygulama süreci/ durum değerlendirmeleri
10 Ara sunum ve değerlendirme
11 Proje Realizasyonu Süreci
12 Proje Realizasyonu Süreci
13 Proje Realizasyonu Süreci
14 Proje Realizasyonu / sergi ve sunum süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


1. Doorly, Patrick, Sanatta Hakikat-Niteliğin Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2019
2. Barrett, Terry, Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınları, 2012
3. Leppert, Richard, Sanatta Anlamın Görüntüsü-İmgelerin Toplumsal İşlevi, Ayrıntı Yayınları, 2017
4. Dutton, Denis, Sanat İçgüdüsü, Ayrıntı Yayınları, 2017
5. Artun, Ali (Der.), Sanat Manifestoları-Avangard Sanat ve Direniş, İletişim, 2022
6. Stallabrass, Julian, Çağdaş Sanat-Bir Tarihçe, İletişim, 2022
7. Artun, Ali (Der.), Örge, Nursu (Der.), Çağdaş Sanat Nedir -Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim, 2022

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı ile netleşen bir doğrultuda; takibe dayalı, keşiflerle biçimlenen, uygulama yoğunluğuyla pekişen yönlendirme esaslı, bir sanat tavrı ve sanatçı kişiliği inşa etme süreci olarak niteleyebileceğimiz kişiye özel bir öğretim yöntemi kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Malzeme kullanma yeterliliği, temel plastik değerlere uygunluk, imge düzeni ve kurulum, anlatımcı nitelik ve yeterlilik, gelişilebilirlik, orijinallik, biçim-anlam ilişkilerindeki netlik, görsel dile hakimiyet, düşünsel boyut vb.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler, yönetmeliklerde belirtilen süreler boyunca derslere katılmak zorundadır. Öğrencinin projeler için kendi yaratıcı önerileri varsa, bu öneriler değerlendirilir ve öğrencinin diğer öğrencilere verilenden farklı bir proje üzerinde çalışmasına izin verilebilir. Projenin kapsamı ve oluşturulacak işlerin büyüklüğü ve sayısı esnektir; bireysel uyarlamalar mümkündür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


Doç. Sait Toprak
Dokuz Eylül Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi, DEÜ Tınaztepe Yerleşkesi
Adatepe Mah. Doğuş Cad. No:209
35390 Buca İzmir

s.toprak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 15 2 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Proje dosyası 1 6 6
Katalog hazırlama 1 6 6
Seminer hazırlama 1 6 6
Sergi Hazırlama 1 6 6
Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1444
ÖK.2345
ÖK.355522
ÖK.43
ÖK.555