DERS ADI

: Basın Yayın Tasarımı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 3033 Basın Yayın Tasarımı I SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

EMRE DUYGU

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Tasarımı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Yayın tasarımı endüstrisinin standartlarının analiz edilmesiyle; tek ve çok sayfalı belge tasarımının temel ilkelerini aktararak, yapısal ve yaratıcı bir yaklaşım geliştirmek; görsel-metin ilişkisini içerik ve okunurluk bağlamında kurmak; süreli yayınlardaki tasarım bütünlüğünü ve sürekliliği kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çok sayfalı belgelerde dizgi tasarlayabilmesi,
2   Uzun metinleri doğru hiyerarşi ve okunaklılıkla düzenleyebilmesi,
3   Sayfa üzerinde yaratıcı tipografi kullanımı ve doğru hiyerarşi ileimge ve metin ilişkisi kurabilmek
4   Süreli yayınlar için uygulama ve tasarım becerisi edinmesi,
5   Adobe Indesign programında uygulama yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders program hakkında bilgi
2 Proje 1: Bülten Tasarımı-Bilgi
3 Proje 1-Taslak değerlendirme
4 Proje 1-Taslak değerlendirme
5 Proje 1-Final değerlendirme
6 Proje 2: Süreli Yayın Tasarımı-Bilgi
7 Proje 2: Sayfa Düzeni-Taslak değerlendirme
8 Proje 2: Sayfa Düzeni-Taslak değerlendirme
9 Proje 2: Sayfa Düzeni-Taslak değerlendirme
10 Proje 2: Kapak-Taslak değerlendirme
11 Proje 2: Kapak-Taslak değerlendirme
12 Proje 2: Kapak-Sayfa Düzeni Taslak değerlendirme
13 Proje 2: Kapak-Sayfa Düzeni Taslak değerlendirme
14 Proje 2: Final değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Thinking With Type, Elen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
www.thinkingwithtype.com
www.smashingmagazine.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı (seminer), Projenin Atölyede sunumu ve üzerinde tartışılması, Atölyede içi ve dışı zamanda eskiz çalışmaları,
Atölyede proje takibi ve tartışmalar, Projenin fiziksel sunumu ve anlatımı, Proje üzerine kritikler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Güçlü Eskizleme, Projeye Uygunluk, Yaratıcı Fikir, Başarılı Uygulama, Doğru Sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emredygedu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Atölye kapsamındaki çalışmalar 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.145555
ÖK.223553
ÖK.335335
ÖK.4244444225
ÖK.55233