DERS ADI

: Grafik Tasarım I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRF 2021 Grafik Tasarım I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Grafik Sanatlar
Grafik Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Amacı

Öğrencilere imgenin üretimi ve imgeye anlam yükleme üzerine bilgiler verilir. Grafik Tasarım'da özgün düşünme ve özgün bir üsluba sahip olmanın önemi, ders anlatımı ve örnekler üzerine tartışma/değerlendirme yoluyla aktarılır. Bu bağlamda Grafik Tasarım'da yaratıcı görsel düşünme ve bir içeriği/fikri görsel dil ile ifade etme ile ilgili egzersizlerle öğrencinin özgün bir grafik dil kurması amaçlanır. Öğrencilerden, bu egzersizlerden edinilen kazanımları dönem içerisinde verilen projeler ile yansıtması ve portfolyolarını oluşturmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcı görsel düşünebilme
2   Bir fikri/içeriği/mesajı özgün bir biçimde görselleştirme
3   Yaratıcı tasarım çözümü üretebilme
4   Görsel Kimlik ve Afiş Tasarımı konularında yaratıcı ve özgün tasarım çözümleri geliştirebilme
5   Projeleri zamanında ve eksiksiz olarak bitirebilme ve sunuma doğru bir şekilde hazırlayabilme
6   Adobe Illustrator programını kullanmada yetkinlik

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEM 1102 - Temel Tasarım II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders anlatımı: "Grafik Tasarım'da Yaratıcı ve Özgün Düşünme"
2 Ders anlatımı: "Grafik Tasarım'da Yaratıcı ve Özgün Düşünme"
3 Egzersiz 1: "Bir fikri ya da mesajı temsil eden tasarımı"
4 Taslak değerlendirme
5 Final değerlendirme
6 Egzersiz 2: "Obje tasarımını kullanarak afiş/ilan tasarımı"
7 Taslak değerlendirme
8 Final değerlendirme
9 Proje: "Bir afiş stüdyosu için görsel kimlik tasarımı ve afiş uygulamaları"
10 Taslak değerlendirme
11 Taslak değerlendirme
12 Taslak değerlendirme
13 Taslak değerlendirme
14 Final değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

PIPES, A., Foundations of Art and Design, Laurence King Publishing
LUPTON, E. and Cole Phillips, J., Graphic Design: The New Basics, Princeton Architectural Press, New York and Maryland Institute College of Art, Baltimore
BECER, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitabevi Yayınları, 2007, Ankara
HILLNER, M., Basic Typography 01: Virtual Typography, AVA Publishing, Switzerland
AMARA, T. (2006). Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design, Rockport Publishers.
CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf içi sunumlar, proje paylaşımları, eskizler üzerinden örnekler göstermek, sınıf içi çalışmalar yapmak, karşılıklı sözlü sunumlar yapmak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme kriterlerinin başında dönem boyu istikrarlı bir tempoda çalışmaktır. Günü gününe eskiz üretmek ve her hafta hazırlıklı gelmek gerekmektedir. Bununla birlikte kritikleri dikkate alarak projeyi geliştirmek önemlidir. Zamanı doğru yönetmek ve ayrıca işin savunmasını doğru yapmak değerlendirme kriterlerinden biridir. Dönem sonu proje notu, projenin özgünlüğü, yaratıcılığı ve oluşturma kalitesine ek olarak yukarıdaki kriterleri de dikkate alarak oluşturulur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik dürüstlük, esinlenme sınırlarını aşan hareketler kabul edilemez. Bütün çalışmalar özgün ve biricik olmalıdır.
Derse zamanında gelmek, derste derse katılmak, ders dışı faaliyette bulunmamak son derece önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarımı Anasanat Dalı Başkanı
tugcan.guler@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yoğun ders programı nedeniyle ders saatleri dışında randevulu görüşülmektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ders dışı görüşme (eskiz, fikir vb.) 12 1 12
Sunum hazırlama 1 12 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6