DERS ADI

: Renk Biçim Kurgu I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYS 1001 Renk Biçim Kurgu I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

LEVENT AYATA

Dersi Alan Birimler

Grafik
Sinema ve Televizyon
Heykel
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Renk bilgisi vermek; Renk duyarlığı kazandırmak; Renklerle biçimlendirme ve ifade yeteneğini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Renk kavram ve terimlerini tanımlayabilmesi,
2   Renk ilişkilerini kuramsal ve uygulamalı olarak inceleyebilmesi,
3   Rengin fizyolojik etkisini uygulamalarla irdeleyebilmesi,
4   Rengin psikolojik etkisini örneklerle açıklayabilmesi,
5   Çalışmalarında rengin gücünden ve anlatım olanaklarından yararlanabilmesi beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Renk Bilgisine Giriş (Görme Olgusu, Doğada Renk, Renk Fiziği) Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım
2 12 Bölümlü Renk Çemberi ve Boya Renkler Görsel Sunumlu Anlatım, Uygulama çalışmaları takibi
3 12 Bölümlü Renk Çemberi ve Boya Renkler Uygulama çalışmaları takip ve değerlendirme
4 Renk Uyumu (Sıcak- Soğuk Renk Uyumu, Karışık Renk Uyumu, Ağırlıklı Renk Uyumu Sözlü Anlatım, Görsel Sunumla Örneklerin İncelenmesi
5 Renk Uyumu /Armonisi Uygulama: Soyut Form ile kompozisyon çalışmaları ve takibi
6 Renk Uyumu /Armonisi Kompozisyon çalışmaları, takip ve değerlendirme
7 Renk Uyumu / Armonisi Uygulama: Organik Nesnelerle Düzenlenmiş Natürmort Çalışması ve takibi
8 Renk Uyumu / Armonisi Natürmort Çalışması, takip ve değerlendirme
9 Renklerin Fizyolojik Etkileri ve Örneklerin İncelenmesi Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım
10 Kromatik, Akromatik, Monokrom Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım, Uygulama çalışması belirleme
11 Monokrom (Açık Koyu ve ara tonlar) Uygulama: İnorganik Nesnelerle Düzenlenmiş Natürmort Çalışması, takip ve değerlendirmeler
12 Renk ile ilgili Temel Kavramlar ve Tanımları (Valör,Ton,Tür,Kroma,Hue,Satürasyon,Extension,Yoğunluk,Doymuşluk) Sözlü Anlatım, deneyler ve şematik örnekleme uygulamaları
13 Renk ile ilgili Temel Kavramları anlatan Deneyler ve Şemaları Şematik örnekleme uygulamalarına devam
14 Renklerin Psikolojik Etkileri ve Örneklerin İncelenmesi Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 1- Johannes ITTEN, Art Of Color, The subjective experience and objective rationale of color çev.: Ernst van HAOGEN, New York-2004
Yardımcı kaynaklar:
2- John Cage, `Colour and Culture Thames and Hudson, London-2003
3- John Cage, `Colour In Art Thames and Hudson, London-2006
4- Victoria FINLAY, Renkler- Boya Kutusunda Yolculuklar , Çev.: Kudret EMİROĞLU, Dost Yay. , Ankara 2007
5- François DELEMARE Bernard GUINEAU, Renkler ve Malzemeleri .Çev.: Orçun TÜRKAY,YKY Yay., İstanbul -2007
Diğer ders materyalleri:
İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film, video, makale vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2-Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3-Gözleme dayalı çalışmalarda analiz yapma,
4-Uygulamalar boyunca çalışma sürecinin öğretim elemanı tarafından takip ve yönlendirmesi,
5-Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneylediği bilgi, düşünce ve sorunları sözlü olarak paylaşması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim elemanı ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama dahilinde öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir. Çalışma ve araştırmalar uygulamalı olarak yapılır. Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneyimlediği bilgi ve düşüncelerini aktarması ve ne gibi sorunları irdelediğini açıklaması beklenir.

Değerlendirme Kriteri

1- Ders kapsamında bizzat yaptığı uygulamalı çalışmaların teknik ve artistik bakımından niteliği,
2- Ders içi performansı,
3- Çalışmaların niceliği ve
4- Çalışmaların içerik ile uyumu dikkate alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Ders kapsamında bizzat yaptığı uygulamalı çalışmaların teknik ve artistik bakımından niteliği,
2- Ders içi performansı ,
3- Çalışmaların niceliği ve
4- Çalışmaların içerik ile uyumu dikkate alınır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Sevgi AVCI
sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Teori (Ders anlatımı) 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Dönem Sonu Değerlendirme 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1113
ÖK.213551
ÖK.333335
ÖK.43533
ÖK.51352