DERS ADI

: Oyun İncelemesi-Gerçekçilik ve Doğalcılık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSB 2004 Oyun İncelemesi-Gerçekçilik ve Doğalcılık ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İBRAHİM GÜNGÖR

Dersi Alan Birimler

Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Oyunculuk
Sahne Tasarımı
Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir tiyatro metninin içerik ve biçim özelliklerini belli bir tür ve akım ekseninde değerlendirebilmesi,
2   Metin ve yazar ilişkisini kavrayabilmesi,
3   Metin ve dönem özellikleri arasında bağlantılar kurabilmesi,
4   Tiyatro metnini çözümlemekte kullanılan spesifik kavramları oyun metni üzerinde örnekleme becerisini kazanması,
5   Farklı değerlendirme ve görüşler arasında karşılaştırma yapabilmesi,
6   Düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisini göstermesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

SSB 2003 - Oyun İncelemesi-Romantizm ve Simgecilik

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğalcı (Naturalist) ve Gerçekçi (Realist) Tiyatronun Genel Çerçevesi
2 Henrik İbsen'in Nora ve Yaban Ördeği oyunlarında gerçekçi yaklaşım
3 Henrik İbsen'in Nora ve Yaban Ördeği oyunlarında gerçekçi yaklaşım
4 Henrik İbsen'in Nora ve Yaban Ördeği oyunlarında gerçekçi yaklaşım
5 August Strindberg'in Matmazel Julie oyununda Doğalcı tiyatronun izleri
6 August Strindberg'in Matmazel Julie oyununda Doğalcı tiyatronun izleri
7 Martı- Anton Çehov ve şiirsel gerçekçilik
8 Martı- Anton Çehov ve şiirsel gerçekçilik
9 Gerçeklik algısında yeni bir yaklaşım: M. Gorki- Ayak Takımı Arasında
10 1. Vize Sınavı
11 Düşünce tiyatrosu : George Bernard Shaw - Pygmalion
12 Gerçeklik algısının kırılışı: Luigi Pirandello - Altı Kişi Yazarını Arıyor
13 Gerçekçi tiyatronun ozan yazarı. F. Garcia Lorca - Kanlı Düğün
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Öğretim üyesinin, bir oyun metninin barındırdığı içerik ve biçim özelliklerine ilişkin aktardığı kimi saptamaların ardından; söz konusu özelliklerin öğrenci tarafından da algılanmasına yönelik tartışmalar dersin temel yöntemidir.
Bu tartışmalar, öğrencinin yeni bilgiler edinmesinin yanı sıra, bu bilgiler ışığında farklı düşünceler arasında karşılaştırma yapabilme ve son aşamada özgün düşünceler üretebilmesine yöneliktir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirmeye ilişkin yukarıda açıklanan unsurlar aynı zamanda dersin değerlendirme kriterlerini de oluşturmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1555534
ÖK.2555534
ÖK.3555534
ÖK.4555534
ÖK.5555534
ÖK.655555