DERS ADI

: ISI TRANSFERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MEN 3009 ISI TRANSFERİ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SEMİH YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (İngilizce)

Dersin Amacı

1. Isı geçiş modlarını, iletim, taşınım ve ışınımı tanıtmak ve her biri için ısı geçişi hesaplama becerisini kazandırmak.
2. Isı geçişi prensiplerini kullanarak ısıl sistemlerin fiziksel yorumlama becerisini kazandırmak.
3. Isıl sistemlerin matematik modelini oluşturabilme ve çözebilme yeteneğini sağlamak.
4. Isı geçişi uygulamalarını örneklerle tanıtmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Isı geçişi problemlerine uygun kütle, momentum ve enerji korunum denklemlerini yazabilmek.
2   Isıl potansiyel ve ısıl dirençlerle ısı geçişini tanımlayabilmek.
3   Katı akışkan ısı geçişi etkileşimini (ısı taşınımını) anlamak, uygun korelasyonu kullanarak ısı geçişi hesabını yapabilmek ve ortamın sıcaklık dağılımını bulabilmek.
4   Kaynama ve yoğuşma problemlerinde ısı geçişi hesabı için uygun korelasyonu seçebilmek.
5   Isı geçişi problemini analitik ve yaklaşık yöntemlerle çözmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Isı Transferine Giriş ve Temel Kavramlar
2 Sabit Rejimde Bir Boyutlu Isı İletimi
3 İçinde Isı Üretiminin Olduğu Sistemlerde İletim ve Isıl Direnç
4 Kanatlı Yüzeyler
5 İki Boyutlu Kararlı Isı İletimi
6 Taşınımla Isı Transferi
7 Taşınımla Isı Transferi
8 Sınır Tabakalar, Laminar ve Türbülanslı Akış
9 Boru İçindeki Akışta Isı Taşınımı
10 Doğal Taşınım
11 Kaynama ve Yoğuşma
12 Isı Eşanjörleri
13 Işınım ile Isı Transferi
14 Isı Transferi Problemleri, Endüstriyel Uygulama Alanları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Y.A. Çengel, Heat and Mass Transfer: A Practical Approach,McGraw-Hill, 3rd Edition., 2007
2. Incropera, F. P. and DeWitt, D. P. 1985; Introduction to Heat Transfer, John Wiley, USA.
3. Dağsöz, A. K.; Isı Geçişi, Istanbul, 1990.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Müşterek ve aktif öğretme ve öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

PÇ - ÖÇ matrisleri oluturulmuş ve her bir ÖÇ için değerlendirilme yöntemi belirlenmiştir. Öğrencilerin her bir ÖÇ için 50 ve üzeri başarı ortalaması olması beklenmektedir. Ayrıca ders değerlendirme anketlerinde, dersin hedeflerinde olan program çıktılarının 4 ve üzeri olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Güner ÖZMEN

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55