DERS ADI

: Sağlık Alanında Kanıt Araştırma, Değerlendirme ve Sunum Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SKA 5079 Sağlık Alanında Kanıt Araştırma, Değerlendirme ve Sunum Yöntemleri ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Sağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. VAHİDE BAYRAKAL

Dersi Alan Birimler

Sağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kalite geliştirme ve akreditasyonu hedefleyen sağlık kuruluşlarında etkinlik, verimlilik, adalet ve iş barışı, söz verilen zamanda yerine getirme, hasta ve yakınlarını esas alan yaklaşım, güvenlik (bilgi güvenliği "security" ve çalışan
güvenliği "safety") alanlarında araştırma yapabilme, elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve üst düzey- orta düzey yöneticiler ile meslektaşlara sunum yapabilme becerilerinin edinilmesi amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi: Sağlık hizmetlerinde kanıt tanımını ve etik önemini öğrenmek,
2   Kavrama: Örneklem evrenini ve önemini kavramak,
3   Uygulama: Kanıtları değerlendirme yöntemleri ve ilgili bilgileri kullanarak farklı problemleri çözmeleri beklenir
4   Analiz: Elde edilen kanıtların nedenlerini ifade etmeleri; sonuçlarını ve genellemelerini görmeleri; bunları destekleyen ve ret eden gerekçeleri görmeleri beklenir
5   Sentez: Kanıtları değerlendirme ve etik kavramlarının sentezinde öğrencinin gerekli bilgiyi tam olarak bilmesi beklenir ve tesadüfen tahminler yapılmasına izin verilmez, öğrencinin de tam olarak sahip olduğu bilgilerle yaratıcı cevaplar vermesi beklenir
6   Kanıta dayalı verilerin değerlendirilmesinde öğrencinin kendi bilgi ve düşüncelerini kullanarak, cevap - işlem - yöntem - sonuç hakkında karar vermesi ve verdiği bu kararları savunabilmesi beklenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık Hizmetlerinin Kanıta Dayandırılması
2 Kanıtların Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunulmasındaki Etik İlkeler
3 Bilimsel Araştırma Tür ve Yöntemleri
4 Bilimsel Araştırmalarda etik ilkeler-1
5 Bilimsel Araştırmalarda etik ilkeler-2
6 Olasılık Nedir
7 Ara sınav
8 Araştırmalarda Evren, Örnek ve Örnekleme
9 Hipotez Testleri
10 Bir, İki, Çoklu Grup Verilerinin ve İlişkilerin Analizleri
11 Morbitide Ve Mortalite Ölçütleri
12 Tıp Ve Epidemiyolojide Nedensellik
13 Literatürde Tarama
14 Araştırmada Sistematik ve Projelendirme
15 Sunum Teknikleri
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Ders Notları.
www.iso.org
Yardımcı kaynaklar:
www.who.org
www.turkak.org.tr
www.tse.org.tr
1. Nihat KÖLÜK, İrfan DİLSİZ, Cafer S. KARTAL. Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, 6. Baskı 2011.
2. Prof. Dr. Canan ÇETİN. Toplam Kalite Yönetimi: İlke, Süreç, Uygulama. Beta Yayıncılık. İSTANBUL, 3. Baskı 2010.
3. Dr. Özlem YILDIRIM: Sağlık Kuruluşlarında İnsan Faktörü Mühendisliğinin önemi ve Hasta Güvenliği Alanında Uygulama Örnekleri. Beta Yayıncılık. İSTANBUL, 1. Baskı 2012
4. Edt: Prof. Dr. Nilgün SARP, Av. Cahid DOĞAN. III. Sağlık Hakkı ve Sağlık Hukuku Sempozyumu. 25- 26 Nisan 2011. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Lefke Avrupa Üniversitesi. Adalet Yayınevi, 2012-08-13

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, soru- cevap, örneklem analizi, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. İki not arasındaki sınırda olan notlar için grup çalışmasına katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyacaktır.
2. Örneklem analizi bir grup çalışması şeklinde yapılacaktır. Grup içi görev dağılımı ve her grup üyesinin katılımını eşit ölçüde sağlamak grubun sorumluluğundadır. Örneklem analizinin notlandırılması; öğretim üyesi ve tüm öğrenciler tarafından dönem sonunda açıklanmak üzere yapılacaktır.
3. Örneklem analizi, alan araştırmaları ve sunumları, konunun net bir şekilde ifade edilmiş olması, ilgili standarta dayanarak yapılan tartışmanın ve tespitlerin özgünlüğü, sonuçların doğruluğu, rapor içeriğinin kapsamlılığı ve analizin derinliği ve sunum işleyişi- zamanlaması gibi sunum mekanikleri ve görsellerin uyumu üzerinden değerlendirilecektir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

huseyin.baskin@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15545545354
ÖK.25545545354
ÖK.35545444354
ÖK.45444444355
ÖK.55454434355
ÖK.65454434355