DERS ADI

: İktisadi Düşünce Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECN 5048 İktisadi Düşünce Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İktisat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA ERDEM ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İngilizce İktisat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders merkantilizmden başlayarak iktisadi düşünce tarihindeki önemli okul ve kişileri incemektedir. Dönem boyunca merkantilist sistem, Klasik politik iktisat, 19. yüzyılda Klasik politik iktisata alternatif düşünceler, özellikle Marksizm ve Alman Tarihçi Okul, Neoklasik iktisat, Kurumsal İktisat, Keynezyen iktisat ve iktisat teorisindeki yakın dönem gelişmeleri ele alınacaktır. Bu bir iktisat tarihi dersi olmamakla birlikte iktisadi düşüncelerin geliştiği ekonomik yapı da sunulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu ders tamamlandığında öğrenci iktisadi düşünce okulları arasındaki farkları bilir.
2   Farklı iktisat okullarının içinde geliştiği ekonomik yapıyı bilir.
3   İktisadi düşüncenin önemli bir parçası olan farklı metodları değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Merkantilizm ve Fizyokrasi
2 Adam Smith
3 David Ricardo ve Thomas Robert Malthus
4 John Stuart Mill
5 Sosyalist İktisadi Düşünce ve Karl Marx
6 Alman Tarihçi Okul ve Marjinalist Devrim
7 Neoklasik İktisat
8 Neoklasik İktisat ve Alfred Marshall
9 Kurumsal İktisat ve Avusturya Okulu
10 John Maynard Keynes ve Keynezyen İktisat
11 Makro İktisadi Düşüncenin Gelişimi
12 Mikro İktisadi Düşüncenin Gelişimi
13 Modern Heterodoks İktisadi Düşünce
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Required Text: Screpanti, Ernesto and Stefano Zamagni (2005). An Outline of the History of Economic Thought. New York: Oxford University Press.
Supplementary Text: Ekelund Jr., Robert B. and Robert F. Hebert (1997). A History of Economic Theory and Method. Singapore: McGraw-Hill.
Bu kitaplara ek olarak dönem içinde makaleler verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Okumalar
3. Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bu derste iki sınav yapılacaktır. Ayrıca öğrenciler bir ödev hazırlayıp sunacaklardır. Öğrencilerin ödev konularını en geç üçüncü haftanın sonuna kadar belirlemeleri gerekir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler iktisadi düşüncenin temel okullarını bilmelidirler.
2. Öğrenciler iktisadi düşünceokulları arasındaki ilişkileri bilmelidirler.
3. Öğrenciler farklı düşünce okullarını içinde geliştiği ekonomik yapıyı bilmelidirler.
4. Öğrenciler iktisadi düşünce tarihinde kilit yerleri olan iktisat eserlerini tanımalıdırlar.

Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70'ine devam zorunludur.
2. Akademik hırsızlık disiplin cezasını gerektirir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. M. Erdem ÖZGÜR
İşletme Fakültesi
İktisat Bölümü
Ofis 233
Tel: 232 301 8295
erdem.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:30-16:30
Çarşamba 11:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 16 16
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154
ÖK.2542
ÖK.33554