DERS ADI

: Çocuk Sağlığını Koruma ve Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6036 Çocuk Sağlığını Koruma ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, çocuk gelişim kuramcılarını tanıtmayı, teoriler arasındaki farklılıkların tartışılarak, çocuk gelişiminin kuram temelli öğrenilmesini hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesine ilişkin kuramları tanımlayabilme
2   Çocuk ve ailesine yönelik yaş gruplarına özgü sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim planları hazırlayabilme
3   Çocukluk yaş dönemine özgü sağlığı korumaya ve geliştirmeye yönelik kanıt temelli bilgileri izleyebilme/ kullanabilme
4   Türkiye de ve dünyada çocukluk yaş dönemlerine özgü sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları/programları/projeleri karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlığı Koruma ve Geliştirme; Tanımlar Disiplinlerarası Yaklaşım Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
2 Çocuk Sağlığını Geliştirme ve Korumaya Yönelik Kuram ve Modeller Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
3 Çocuk Sağlığını Geliştirme ve Korumaya Yönelik Kuram ve Modeller-II Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
4 Çocukların Sağlık Anlayışı ve Davranışları Ebeveynlerin Sağlık İnançları Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
5 Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Taramalar Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Sağlık Eğitimi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
6 Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Beslenme Danışmanlığı Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
7 Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Egzersiz Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Stres Yönetimi ve Krize Müdahale Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
8 ARA SINAV Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
9 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; 0-1 Yaş Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
10 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; 0-1 Yaş-devam Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
11 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; 1-3 Yaş Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
12 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Okul Öncesi Dönem Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
13 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Okul Çocukluğu Dönemi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
14 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Okul Çocukluğu Dönemi-II Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
15 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Adolesan Dönemi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Edelman CL., Mandle CL. Health Promotion Throughout TheLifespan, Mosby Book, 4.Edition, Philidelphia, 1998.
2- Theodore M. Rethinking Health Promotion: A Global Approach, Routledge, London, 1998.
3- Bunton R., Macdonald G. Health Promotion Disciplines, Diversity and Developments, Routledge, 2. Edition, London, 2002.
4- Ewles L., Simnett I. Promoting Health A Practical Guide Bailliere Tindall, 4. Edition, Edinburgh, 1997.
5- Webb P. Health Promotion and Health Education, Stanley Thornes Ltd, 2. Edition, UK, 1997.
6- Tinsley BJ. How Children Learn to Be Healthy,Cambridge University Press, UK, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Sunum : Sunum ile öğrencileri kavramları sentezlenmesi, bilgileri birleştirmesi ve sunma beceri kazanması sağlanacaktır.
Öğrencinin Ders Katılımı : Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

08.30-17.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Sunum hazırlama 4 2 8
Ödev Hazırlama 2 5 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.2555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555