DERS ADI

: Çocuk Gelişim Kuramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6035 Çocuk Gelişim Kuramları SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, çocuk gelişim kuramcılarını tanıtmayı, teoriler arasındaki farklılıkların tartışılarak, çocuk gelişiminin kuram temelli öğrenilmesini hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk gelişim kuramlarını tanımlayabilme
2   Çocuk gelişim kuramları arasındaki farklılıkları ayırt edebilme ve sınıflayabilme
3   Çocuk gelişimini kuram temelli olarak açıklayabilme
4   Çocuk gelişim kuramlarını kullanarak sağlıktan sapma durumlarını belirtebilme
5   Çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik girişimlerini çocuk gelişim kuramlarını temel alarak yaş gruplarına özgü yapılandırabilme
6   Çocuk gelişim kuramlarını kullanarak çocuk ve aileyi tanımlayabilme
7   Çocuk gelişimini kuramlarla ilişkilendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişim Teorilerine giriş; Preformationism, Locke ve Rouseau Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
2 Gelişim Teorilerine giriş; Preformationism, Locke ve Rouseau_ıı Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
3 Gesell; Maturational Teori Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
4 Etholojik Teoriler; Darwin, Lorenz, Bowlby, Ainsworth Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
5 Kohlberg; Ahlaki Gelişim Teorisi Piaget; Bilişsel Gelişim Teorisi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
6 Öğrenme Teorisi; Pavlov, Watson, Skinner Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
7 Bandura; Sosyal Öğrenme Teorisi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
8 Ara Sınav Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
9 Vygotsky; Bilişsel Gelişim Teorisi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
10 Freud; Psikoanalitik Teori Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
11 Erikson: Sosyal Gelişim Teorisi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
12 Mahler: Ayrılma / Bireyleşme Teorisi Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
13 Humanistik Psikoloji ve Gelişim Teorisi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
14 Yetişkin Öğrenme Kuramı Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
15 Yetişkin Öğrenme Kuramı-ıı Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Crain W. Theories of Development United States Edition 5th Edition, Pearson Company, 2004.
2-Thomas M. Comparing Theories of Child Development 6th Edition, Thomson Company, 2005.
1- Yeşilyaprak B. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pagem, 6. Basım, Ankara, 2004.
2- Semenoğlu N. Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kurumdan Uygulamaya, Ankara, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.50+ FN* 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50+ BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Sunum : Sunum ile öğrencileri kavramları sentezlenmesi, bilgileri birleştirmesi ve sunma beceri kazanması sağlanacaktır.
Öğrencinin Ders Katılımı : Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr
02324124782

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta İçi 13:00-13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 2 5 10
Sunum hazırlama 4 2 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.555555
ÖK.6555
ÖK.75555