DERS ADI

: Hemşirelik Yönetiminde Yenilikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYH 6021 Hemşirelik Yönetiminde Yenilikler SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Hemşirelikte Yönetim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞEYDA SEREN İNTEPELER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelikte Yönetim Doktora

Dersin Amacı

Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı nda doktora yapan öğrencilerin, sağlık sistemi ve hemşirelikle ilgili sorunları açıklamasını ve çözüm stratejileri oluşturmasını ve değişim yönetimini uygulamasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sağlık sistemi ve hemşirelikle ilgili güncel sorunları açıklayabilme
2   2. Yönetici hemşirenin fonksiyonlarını ve sorumluluklarını etkileyen sorunları tartışabilme
3   3. Hemşirelik yönetimine ilişkin sorunların çözümü için modeller kullanarak stratejiler oluşturabilme
4   4. Değişim sonucu oluşan yeniliklerin etkinliğini değerlendirebilme
5   5. Yenilikleri hemşirelik hizmetleri yönetimi işleyişine aktarabilme
6   6. Riskli grupların bakımı için alternatif modeller geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık sistemi ve politikalarına ilişkin sorunlar
2 Hemşirelik hizmetleri yönetimi ve hemşirelik hizmetleri uygulamalarına ilişkin sorunlar
3 Hemşirelik hizmetleri yönetimi ve hemşirelik hizmetleri uygulamalarına ilişkin sorunlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994.
Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988.
Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Management , Thomson-Delmar, 2003.
Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987.
La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005.
Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996.
Marquis B.L., Huston C.J., Leadership Roles and Management Function in Nursing , Third Ed., Lippinctt Williams&Wilkins, Philadelphia, 2000.
Rowland H.S., Rowland B.L., Nursing Administration Handbook , Sec.Ed., Aspen Pub., 1985.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, literatür tarama, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ders konularıyla ilgili literatür çalışması, literatürü sonuçlarını sunma yetenekleri, her hafta derste tartışmak üzere getirdikleri teorik bilgi ve literatür katkıları, konulara ilişkin ara sınav ve final sınavı ile ölçülmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 4790 / 412 47 84

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 3 15 45
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 39 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 35 105
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15551151155
ÖK.25551151155
ÖK.35551155555
ÖK.45551151555
ÖK.55551155555
ÖK.65551151555