DERS ADI

: Liderlik ve Yönetim Teorik Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYH 6019 Liderlik ve Yönetim Teorik Temelleri SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hemşirelikte Yönetim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞEYDA SEREN İNTEPELER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelikte Yönetim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye, hemşirelikle ilgili politikaların geliştirilmesi, uygulanması ve hemşirelik mesleğinin gelişimi için gerekli olan liderlik becerilerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Liderlik ve yönetim paradigmaları ve teorilerini kavrayabilme
2   2. Liderlik kuramlarını eleştirel olarak değerlendirebilme
3   3. Liderliğin hemşirelerin rolü, hemşirelik mesleği ve sağlık sistemi üzerine etkisini tartışabilme
4   4. Liderlik teorilerini hemşirelik yönetim uygulamalarında kullanabilme
5   5. İzleyenleri güçlendiren liderlik becerilerini geliştirebilme
6   6. Liderlikle ilgili teorileri hemşirelik yönetim araştırmalarında kullanabilme
7   7. Hemşireliğin geleceğini şekillendirecek stratejileri kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Liderlik özellikleri; liderlik teorileri; liderlik ve yönetim arasındaki fark
2 Değişen dünyada liderlik; hemşire liderlerin yetiştirilmesi; kaos ve kuantum teorileri ve liderlik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Grossman SC, Valiga TM, The New Leadership Challenge- Creating the Future of Nursing , 2nd Edition, F.A.Davis Company, 2005.
Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Management , Thomson-Delmar, 2003.
Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987.
La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005.
Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996.
Marquis B.L., Huston C.J., Leadership Roles and Management Function in Nursing , Third Ed., Lippinctt Williams&Wilkins, Philadelphia, 2000.
Sullivan E.J., Decker P.J., Effective Leadership and Management in Nursing , Sixth Ed., Pearson, 2005.
Swansburg, R.C,Swansburg, R.J., Introductory Management and Leadership for Nurses , Second Ed, Jones&Bartlet Pub, Massachusets, 1999.
Wise Y., Leading and Managing in Nursing , Mosby, 1995

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, literatür tarama, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ders konularıyla ilgili her hafta derste tartışmak üzere getirdikleri teorik bilgi ve literatür katkıları, konulara ilişkin ara sınav ve final sınavı ile ölçülmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 4790 / 412 47 84

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 30 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 30 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Ödev Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15531151135
ÖK.25551151135
ÖK.35551151155
ÖK.45551153553
ÖK.55553353553
ÖK.64555555555
ÖK.75551155555