DERS ADI

: Kadın Sağlığı Uygulaması I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 6034 Kadın Sağlığı Uygulaması I SEÇMELİ 0 4 0 6

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin , öğrencinin kadın sağlığı sorunlarına yönelik olarak,birinci,ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde çalışarak hemşirelik becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencinin jinekoloji, obstetri, doğumhane ve riskli gebelik servislerinde ilgili konuda uygulama yapması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kadın sağlığı kavramlarını ve sorunlarını uygulama alanlarında gözlemek.
2   Kadın sağlığı sorunları olan hastaların hemşirelik bakım önceliklerini belirleyerek bakım vermek
3   Yaptığı uygulamalara ilişkin reflectif rapor yazmak.
4   Kadın sağlığı sorunlarının çözümü ve hemşirelik yaklaşımlarına ilişkin kanıt a dayalı bilgileri uygulama alanlarında kullanmak
5   Kadın sağlığı sorunlarına yönelik ,bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uygulama ortamlarında veri toplama becerilerini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygulama Dilek BİLGİÇ
2 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT
3 Uygulama Hande YAĞCAN
4 Uygulama Dilek BİLGİÇ
5 Uygulama Hande YAĞCAN
6 Uygulama Dilek BİLGİÇ
7 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT
8 Uygulama Hande YAĞCAN
9 Uygulama Hande YAĞCAN
10 Uygulama Dilek BİLGİÇ
11 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT
12 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT
13 Uygulama Dilek BİLGİÇ
14 Uygulama Merlinda ALUŞ TOKAT
15 Uygulama Hande YAĞCAN

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Atasü T, Öçer F. Gebelikte Fetusa ve Yenidoğana Zararlı Etkenler. Nobel Kitabevi İstanbul , 2000.
2. Ed: Beksaç, S. Maternal-Fetal Tıp & Perinatoloji. Nobel Kitabevi İstanbul , 2001.
3. Gilbert, E. Harmon, J.Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum. Çeviri: Lale Taşkın, Palme Yayıncılık: Anakara 2002.
4. Littleton, Y.L, Engebrestson, J. Maternal, Neonatal and Women s Health Nursing. Delmar Thomson Learning. Colombia 2002.
5. London, M. Leadewing, P. Maternal Newborn Child Nursing. Family Centred Care, Prentice Hall New Jersey 2003.
6. Maternal Fetal Tıp ve Perinatoloji Derneği: Tanı ve Tedavi Kılavuzları 2005. Güneş Kitabevi 2005.
7. Reeder, Martin, Koniak. Maternity Nursing Family, Newborn and Women s Health Care 18. Baskı 1997.
8. Şirin.A Kadın sağlığı Bedray Basın-Yayıncılık.Ekim 2008 istanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Vaka örnekleri üzerinden tartışma

Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı ODV* 0.40 +SEM * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Merlinda Aluş Tokat
e-mail: merlinda.alus@deu.edu.tr
tel: 02324124770
Doç. Dr. Dilek Bilgiç
e-mail: dilek.bilgic@deu.edu.tr
tel: 02324126968
Doç. Dr. Hande Yağcan
e-mail: hande.dag@deu.edu.tr
tel: 02324124775

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 4 60
Ödev Hazırlama 3 25 75
Sunum Hazırlama 3 5 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.55555