DERS ADI

: Sağlığın Geliştirilmesi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 6109 Sağlığın Geliştirilmesi II SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TÜRKAN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Amacı

Toplumun her düzeyde yönelik sağlığı geliştirme eğitimi programlarını planlayabilme ve yürütebilme becerisi kazandırmak






Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlığı geliştirme ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi
2   Sağlık geliştirme bağlamında gereksiniminin belirlenebilmesi
3   Sağlık geliştirme sürecinde eğitim-davranış değişikliği gereksinimini yaratan temel sorunların irdelenebilmesi
4   Sağlık eğitimi ile ilgili güncel kavram ve verilerin irdelenebilmesi
5   Alanla ilgili literatürü izleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık Eğitimine Giriş
2 Katılımcı sunum yöntemleri
3 Program Geliştirme
4 Topluma Dayalı Tıp Eğitimi
5 Öğrenme ve kuramları
6 Grup Dinamikleri
7 Sağlığın geliştirilmesi
8 İnsan davranış modelleri
9 İletişim Becerileri
10 Sağlığı Geliştirme Programlarının Değerlendirilmesi
11 Program değerlendirme
12 Ödev: Hazırlanan eğitim programlarının tartışılması Genel değerlendirme
13 Ödev: Hazırlanan eğitim programlarının tartışılması Genel değerlendirme
14 Ödev: Hazırlanan eğitim programlarının tartışılması Genel değerlendirme
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Özvarış Ş.B., Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 2001.
2. Tabak R.S., Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000.
3. Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999.
4. Knowles M. (Çev. S.Ayhan), Yetişkin Öğrenenler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 1996.
5. Demirel Ö., Eğitimde Program Geliştirme, 11.Baskı, Pegem Akademi, Ankara, 2008.
6. Fertman C.I, Allensworth D.D. (Çev. M.Işıtman), Sağlığı Geliştirme Programları- Teoriden Pratiğe, Sağlık Bakanlığı, Ankara 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkileşimli eğitim yöntemleri (Sunum, Ödev hazırlama, sunma ve tartışma)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, 412 4012, turkan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günü 15-16 saatleri arasında görüşme için planlanmıştır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 1 15
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 2 30
Bireysel ödev hazırlama 3 1 3
Grup ödevi hazırlama 2 3 6
Sunum hazırlama 2 3 6
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51