Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halk Sağlığı Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. BÜLENT KILIÇ |
Dersi Alan Birimler |
Halk Sağlığı Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, sağlık yönetiminin temel ilkelerini öğrenmiş öğrencilere, bölge sağlık yönetimde temel sağlık hizmetleri ve toplum yönelimi bakış açısıyla durum saptama, planlama ve uygulamanın nasıl yapılacağını öğretmektir. Derslerde öğrencilere seçilmiş bir toplumsal bölge için, toplumun tanımlanması, öncelikli sorunların belirlenmesi, eylem planı ve program modeli hazırlamayı öğretmek ayrıca öğrencilerin program değerlendirme, kayıt ve sürveyans konularını öğrenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1)Kılıç B, Ünal B. (editörler) Toplum Yönelimli Sağlık TOYS- Hizmetleri Yönetimi ; 68 sayfa, Baskı: DEÜ Matbaası, İzmir, 2012. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler toplum yönelimli sağlık hizmetlerinin (TOYS) temel konuları üzerine sunumlar ve TOYS döngüsündeki basamaklarla ilgili olarak öğrenci seminerleri ve ödevlerle işlenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Çoktan seçmeli 2 adet sınav ve her öğrenci başına altı adet ödev ve seminerlerle yapılacaktır |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin analitik düşünebilme, sunum yapabilme, problem çözebilme yönleri çoktan seçmeli sınavlar ve topluluk önünde sunumlar yoluyla değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
e-posta: bulent.kilic@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Her Çarşamba saat 14.00-15.00 arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|