DERS ADI

: Ökaryot Hücre Membran Sistemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TBG 6102 Ökaryot Hücre Membran Sistemleri SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tıbbi Biyoloji ve Genetik Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Biyoloji ve Genetik Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hücre Zarlarının Genel Yapısı ve Biyokimyasal Özellikleri
2   Zar Proteinleri, Önemli Görevleri ve İskelet bağlantıları
3   Hücre Zarlarının Dinamiği, ER, Golgi, Lizozom, Çekirdek Zarfı
4   Zarda Aktif ve Pasif Taşıma, Endositoz. Organizmada Önemli Örnekleri
5   Protein Hedeflenmesinde ve Sinyal İletiminde Zarların Rolü
6   Zar Taşıyıcıları (Transporter) ve Şaperon Moleküller
7   Mitokondri, Kloroplast ve Peroksizom Zarlarının Özellikleri ve Enerji Dönüşümü

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hücre Zarlarının Genel Yapısı Biyokimyasal Özellikleri
2 Hücre Zarlarının Geçirgenlik Özellikleri ve Fizyolojisi
3 Zar Proteinleri, Önemli Görevleri ve İskelet bağlantıları
4 Hücre Zarlarının Dinamiği, ER, Golgi, Lizozom.
5 Çekirdek Zarfının Yapısı, Geçirgenlik Özellikleri, Porlar
6 Zarda Aktif ve Pasif Taşıma.
7 Endositoz Sürecinda Membran Değişimleri ve sitoplazmik yolaklar.
8 Organizmada Önemli Aktif /Pasif Taşınma Örnekleri
9 Kimyasal ve elektriksel gradyan oluşumunda hücre zarlarının rolü ve önemi
10 Mitokondri, Kloroplast ve Peroksizom Zarlarının Özellikleri ve Enerji Dönüşümleri
11 Protein Hedeflenmesinde ve Sinyal İletiminde Zarların Rolü
12 Zar Taşıyıcıları (Transporter) ve Şaperon Moleküller
13 GENEL TARTIŞMA
14 ÖDEV TARTIŞMALARI
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum: Konunun ana noktalarının öğrencilere slaytlarla sunulması.
2. Enteraktif Öğrenme: Güncel kaynaklardan hazırlanan öğrencilerle birlikte konunun tartışılarak öğrenilmesi
2. Makale tartışma: Temel bilgiye ilişkin güncel bazı makaleler seçilerek öğrencilerin tartışması istenecektir.
3. Ödev: Öğrenilen konularla ilgili, analiz ve sentez yeteneklerini geliştirmeye yönelik soruların öğrenciler tarafından araştırılıp, yazılı olarak sunulması istenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derse aktif katılımı, sorularının ve tartışmalarının düzeyi ile ödev puanları %40 değerlendirme içerisindedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 6 6 36
Sunum Hazırlama 3 6 18
Diğer(lütfen belirtiniz) Makale hazırlama 5 5 25
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11345
ÖK.21345
ÖK.31345
ÖK.41345
ÖK.51345
ÖK.61345
ÖK.71345