DERS ADI

: BİÇİMLENDİRME I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 6041 BİÇİMLENDİRME I SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Resim Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu derste, yüksek lisans düzeyindeki resim eğitimi sürecini geride bırakmış bulunan öğrencilerin görsel dilin kodlarını ve olanaklarını daha özgün bir şekilde kullanarak, özellikle anlatım tarzlarını geliştirmeleri, özgün bir sanat tavrını ortaya çıkaran ve sürekli kılan ya da estetik bütünlük içerisinde bunları sunan yöntemler dahilinde çalışmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatın ve sanat uygulamalarının ne olduğu, anlamı ve kapsamı konusunda daha bilgili olması
2   Özgün sanat tavrının, bağımsız araştırmalarla, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda daha yeterli bilgiye sahip olması
3   Sanatsal anlatımın görsel unsurlarla kodlanmış, biçim-anlam diyalektiğini gözeten yeni bir ilişkiler bütünü olduğunu kavraması
4   Sanatsal çalışmalarının ilgili gelenek çerçevesinde, sanat tarihi bilgisiyle, düşünsel ve sosyolojik veriler bağlamında kurulması gerektiğini bilmesi
5   Teknik tercihlerinde ve malzeme kullanımı konusunda deneyimli olması
6   Çalışmalarının, çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde, bir sunum konsepti çerçevesinde, mekanı da tartışan bir yaklaşımla izleyiciyle paylaşılması gerektiği konusunda yeterli ölçüde bilgili olması beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje Takdimi, Konseptüel Çerçeve, Okuma Önerileri
2 Proje ile ilgili görsel sunum
3 Sanatçı tavırlarını örnekleme ve çözümleme
4 Öğrencilerin Proje eskizleri, fikir alişverişi
5 Öğrenci Projelerini şekillendirme, olasılıklar, olanaklar
6 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
7 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
8 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
9 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
10 Ara sunum ve değerlendirme
11 Proje Realizasyonu Süreci
12 Proje Realizasyonu Süreci
13 Proje Realizasyonu Süreci
14 Proje Realizasyonu / sergi ve sunum süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
1. ARNHEIM, Rudolph, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, Nisan 2009.
2. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
3. Vitamin D, New Perspectives in Drawing, Phaidon Press , New York 2005.
4. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
5. Vitamin P, New Perspectives in Painting, Phaidon Press , New York 2002.
6- Defining Contemporary Art-25 Years in 200 Pivotal Artworks, Phaidon Press , New York 2002.
7- Laura Hoptman, Drawing Now, Moma New York, Fourth Printing, New York 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sanatta Yeterlik Programını takip eden öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı ile netleşen bir doğrultuda; takibe dayalı, keşiflerle biçimlenen, uygulama yoğunluğuyla pekişen yönlendirme esaslı, bir sanat tavrı ve sanatçı kişiliği inşa etme süreci olarak niteleyebileceğimiz "kişiye özel bir ögretim yöntemi" kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BNS Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Malzeme kullanma yeterliliği, temel plastik değerlere uygunluk, imge düzeni ve kurulum, anlatımcı nitelik ve yeterlilik, gelişebilirlik, orijinallik, biçim-anlam ilişkilerindeki netlik, görsel dile hakimiyet, düşünsel boyut vb...

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

ders

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Proje dosyası 1 10 10
Katalog hazırlama 1 10 10
Seminer hazırlama 1 20 20
Sergi Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444
ÖK.6444