DERS ADI

: Nitel Araştırma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 6032 Nitel Araştırma Yöntemleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ YAŞAR YAVUZ

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Amacı

Nitel eğitim araştırmalarının kuramsal temelleri bilgisini, nitel veri toplama bilgisini ve becerisini, nitel veri analizi yaklaşımları bilgisini ve becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Nitel araştırmanın dayanaklarının anlaşılması
2   2. Nitel araştırma yaklaşımlarının öğrenilmesi
3   3. Nitel veri toplama teknikleri konusunda bilgi ve becerilerini geliştirebilme
4   4.Nitel araştırma önerisi hazırlama
5   Nitel araştırma veri analizi ve sunumu becerisi edinme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji, metot
2 Paradigmalar: pozitivizm, post-pozitivizm
3 Nitel araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri, Karma yöntem
4 Nitel araştırmada nitelik ve etik
5 Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü.
6 Nitel veri analizi yaklaşımları: betimleyici ve yorumlayıcı analiz
7 Nitel araştırmalarda veri toplamada ve analizde önemli araçlar
8 Ara Sınav
9 Nitel veri analiz aşamaları. Verilerin indirgenmesi ve kodlama: birinci seviye, ilişkisel, tematik ve örüntü kodları
10 Verilerin sergilenmesi: betimleyici analiz ve raporlaştırma
11 Verilerin sergilenmesi: yorumlayıcı analiz ve raporlaştırma
12 Verilerin sergilenmesi: Tablolar ve ağların oluşturulması, veri girme ve bulguları yazma
13 Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler, Son raporu oluşturma
14 Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler, Son raporu oluşturma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. (6th ed). New York:
Routledge.
Denzin Norman K.,Yvonna S. (2011). The SAGE Handbook of Qualitative Research. SAGE publications, London.
Dey, I. (1993). Qualitative data analysis: A user-friendly guide for social scientists. London: Routledge.
Maxwell, J.A.( 2005). Qualitative Research Design: An Interactive Approach (Applied Social Research Methods) SAGE publications, CA.
Hennink, M., Hutter, I.,Bailey, A. (, 2011). Qualitative Research Methods. SAGE publications, London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

bağıl

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kadir.beycioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.125323225
ÖK.243255555
ÖK.322132122
ÖK.444455555
ÖK.534333333