DERS ADI

: Eğitim Liderliğinde Güncel Tartışmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 6021 Eğitim Liderliğinde Güncel Tartışmalar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Amacı

Okul liderliğine ilişkin günümüz tartışmalarının incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Eğitim Sistemi içinde yönetsel yapının incelenmesi
2   Yönetim ve liderlik kavramlarının incelenmesi.
3   Okul liderliği tartışmalarının mevcut durumunun ve okul yönetimine uygulamalarının farkına varılması.
4   Müdürlük kavramının yeniden düşünülebilmesi
5   Dönüşümcü Liderlik, paylaşılan liderlik, öğretmen liderliğinin tanıtılması
6   Eğitim liderliği araştırmalarında yeni bakış açıları kazanılması
7   Okulda liderlik uygulamalarının kavranması
8   Liderlik ve yönetimin genel değerlendirmesinin yapılabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Liderlik tanımı
2 Eğitim liderliği,
3 Okul yönetimi süreçlerinde liderliğe ilişkin günümüz tartışmalarının incelenmesi;
4 Okulda değişim süreçleri, okul gelişimi;
5 Müdürlük kavramının yeniden düşünülmesi, işbirlikçi yönetim;
6 Dönüşümcü liderlik,
7 Paylaşılan liderlik, öğretmen liderliği,
8 Arasınav
9 Etik liderlik, moral liderlik,
10 Kültürel liderlik,
11 Sürdürülebilir liderlik,
12 Yapısalcı liderlik vb. güncel liderlik tartışmaları;
13 Eğitim liderliği araştırmalarında yeni bakış açıları.
14 Okulda liderlik uygulamaları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arrowsmith, T. (2005). Distributed leadership: three questions, two answers: A review of the Hay Group Education research, July 2004. Management in Education, 19, 30-33.
Begley, P. T. (2001). In pursuit of authentic school leadership practices. International Journal of Leadership in Education, 4, 353-365.
Bogotch, I. E. (2005). A history of public school leadership. In F. W. English (Ed.). The SAGE handbook of educational leadership: Advances in theory, research, and practice. (7-33). London, New Delhi: Sage Publications.
Bush, T. (2003). Theories of educational leadership and management. (3. Ed.) London: Sage.
Dimmock, C. (1996). Dilemmas fo school leaders and administrators in restructuring. In K. Leithwood, J. Chapman, David Corson, P. Hallinger & A. Hart (Eds.). International handbook of educational leadership and administration. (135-170). Dordrecht: Kluwer Academic.
Gunter, H. M. (2001). Leaders and leadership in education. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kadir.beycioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 171

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155355555
ÖK.255233333
ÖK.355155555
ÖK.453
ÖK.553
ÖK.6533333
ÖK.743355555
ÖK.844444444