DERS ADI

: İnternet Bağımlılığına Müdahalede Güncel Gelişmeler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6134 İnternet Bağımlılığına Müdahalede Güncel Gelişmeler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin, internet bağımlılığını tespit edebilmesi, değerlendirebilmesi ve güncel araştırma bulgularını dikkate alarak etkili bir biçimde müdahale edebilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İnternet bağımlılığını ve belirtilerini tanımlar
2   2. İnternet bağımlılığı ile birlikte ortaya çıkan bozuklukları tanımlar
3   3. İnternet bağımlılığının değerlendirilmesini açıklar
4   4. İnternet bağımlılığında grupla psikolojik danışmayı kullanmayı öğrenir
5   5. İnternet bağımlılığına müdahale konusundaki psiko-eğitim çalışmalarını değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bağımlılık kavramı ve davranışsal bağımlılıklar
2 İnternet bağımlılığının belirtileri ve etiyolojisi
3 Normal internet kullanımı ile patolojik internet kullanımı arasındaki farklar
4 İnternet bağımlılığında kültürel bağlam
5 İnternet bağımlılığında risk faktörleri
6 Başarı kaygısı ve internet bağımlılığı
7 Sosyal yetkinlik eksiklikleri ve internet bağımlılığı
8 İnternet bağımlılığına erken müdahale
9 İnternet bağımlılığına müdahalede duygu düzenleme
10 Bilişsel davranışçı yaklaşım ve internet bağımlılığı
11 Rasyonel-emotif davranışçı yaklaşım ve internet bağımlılığı
12 İnternet bağımlılığında grup çalışmaları
13 İnternet bağımlılığına yönelik psiko-eğitim programları
14 Okullar ve gençlerin internet bağımlılığı
15 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lindenberg, K., Kindt, S., & Szász-Janocha, C. (2020). Internet addiction in adolescents: The PROTECT program for evidence-based prevention and treatmenthttps://doi.org/10.1007/978-3-030-43784-8

Adams, M. (2016). Internet addiction: Prevalence, risk factors and health effects
Internet addiction: Neuroscientific approaches and therapeutical interventions. In Montag C., Reuter M.(Eds.), (2015th ed.). Springer International Publishing.


Tsitsika, A., Janikian, M., Greydanus, D. E., Omar, H. A., & Merrick, J. (2013). Internet addiction: A public health concern in adolescence

Krijnen, T., Nixon, P. G., Ravenscroft, M. D., & Scarcelli, C. M. (2022). Identities and intimacies on social media: Transnational perspectives.

Livingstone, S. (2011). Media literacy: Ambitions, policies and measures. LSE London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, seminer hazırlama, sunum yapma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 33 33
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1444444444
ÖK.2555555555
ÖK.3444444444
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555