DERS ADI

: Dünyada ve Türkiye'de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6038 Dünyada ve Türkiye'de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modelleri ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BEHSAT SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Sınıf öğretmenliği doktora öğrencisinin Dünya da ve Türkiye de sınıf öğretmeni yetiştirme modellerine dayanarak orijinal bir model geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye de daha önceden uygulanmış sınıf öğretmeni yetiştirme modellerini kavrayabilme.
2   Dünya daki diğer gelişmiş ülkelerdeki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarını değerlendirebilme.
3   Aktif öğrenme yöntemlerini kapsayan yeni bir modüler sınıf öğretmeni programı sentezleyebilme.
4   Probleme dayalı öğrenme yaklaşımına göre model geliştirebilme.
5   Yapılandırmacı kurama uygun ders planı geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dünyadaki ve Türkiye deki Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modellerine Genel Bir Bakış Grup sunumları
2 Köy Enstitülerinde Öğretmen Yetiştirme Modeli
3 Öğretmen Okullarında Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
4 Eğitim Fakültelerinde Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
5 Hollanda'da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
6 Almanya'da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
7 Fransa'da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
8 İngiltere'de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
9 ARA SINAV
10 Finlandiya'da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
11 Japonya'da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
12 Amerika'da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
13 Amerika da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli
14 Afrika ülkelerinde Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modeli Sınıf Öğretmenliği Programlarını Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımına göre Modelleme, Örnek Tema/Modüllerin Tartışılması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.İnternet Siteleri.
2.Bilimsel Yayınlar,
3.Dergiler,
4.Makaleler,
5. Tezler,
6.Kongre, Sempozyum kitapçıkları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. İşbirlikli Öğrenme Yöntemi
3. Soru-Yanıt Tekniği
4. Tartışma Yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenme düzeyleri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrenci sunumu ya da ödevleri ara sınav notuna eklenerek değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayferkocabas@gmail.com, ayfer.kocabas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155535554433
ÖK.245453335553
ÖK.354545443544
ÖK.434444454334
ÖK.545333445444