DERS ADI

: Kimya Eğitiminde E-STEM ve STEAM Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6037 Kimya Eğitiminde E-STEM ve STEAM Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYBÜKE PABUÇCU AKIŞ

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri, kimya eğitiminde E-STEM (Girişimcilik) ve STEAM uygulamalarının hazırlanması, kullanılması ve değerlendirilmesi hakkında bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kimya derslerinde kullanılabilecek E-STEM (Girişimcilik) ve STEAM aktiviteleri yazabilme
2   2. E-STEM ve STEAM eğitiminde ölçme ve değerlendirme yapabilme
3   3. E-STEM ve STEAM uygulama örneklerini değerlendirebilme
4   4. STEMin kimya eğitimi açısından önemini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 STEM nin eğitim açısından önemi
2 2 STEM Eğitiminin Tarihi
3 3 STEM Öğrenme Modelleri
4 4 Fen eğitiminde E-STEM ve STEAM uygulamaları
5 5 Kimya eğitiminde E-STEM uygulamaları
6 6 Kimya eğitiminde STEAM uygulamaları
7 7 E-STEM eğitiminde planlama
8 8 STEAM eğitiminde planlama
9 9 E-STEM ve STEAM eğitiminde ölçme ve değerlendirme
10 10 E-STEM ve STEAM Etkinliklerinin Kimya Kavramlarının Anlaşılmasına Etkisi
11 11 Kimya eğitiminde E-STEM ve STEAM aktivitelerinin geliştirilmesi
12 12 STEM eğitimi ile ilgili yapılan kimya projeleri
13 13 Ödev sunumları
14 14 Ödev sunumları
15 15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Akgündüz, D. (Ed.) (2019). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
*Akgündüz, D. (Ed.) (2019). Okul öncesinden üniversiteye kuram ve uygulamada STEM eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. (2. baskı)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, Proje hazırlama, tartışma, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum materyallerinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aybuke.pabuccuakis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günü 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145524
ÖK.2355
ÖK.32542
ÖK.43