DERS ADI

: Matematiksel Düşünmenin Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6073 Matematiksel Düşünmenin Geliştirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BERNA TATAROĞLU TAŞDAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı matematiksel düşünmeye ilişkin temel kavramları ve matematiksel düşünme süreçlerini (özelleştirme, genelleme, varsayımda bulunma, ikna etme) tanıtmaktır. Ayrıca ders kapsamında matematiksel düşünmenin matematik öğrenme ve öğretme açısından önemi tartışılacak ve matematiksel düşünmenin geliştirilmesi amacıyla yapılabilecek etkinlikler/çalışmalar da incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları açıklar.
2   Matematiksel düşünme süreçlerini açıklar.
3   Matematiksel düşünme becerilerini matematik konularıyla ilişkilendirebilir.
4   Matematiksel düşünmenin matematik öğrenme ve öğretme açısından önemini açıklar.
5   Matematiksel düşünmenin geliştirilmesi için ne gibi çalışmalar yapılabileceğini açıklar.
6   Matematiksel düşünmenin geliştirilmesi konusunda yapılan araştırma ve projeleri takip edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Matematiksel düşünme nedir
3 Matematiksel düşünme nedir
4 Matematiksel düşünmenin matematik öğrenme ve öğretme açısından önemi
5 Matematiksel düşünme süreçleri
6 Matematiksel düşünme süreçleri ile problem çözmenin ilişkilendirilmesi
7 Matematiksel düşünme süreçlerinin matematik konularıyla ilişkilendirilmesi
8 Ödev Sunumları
9 Matematiksel düşünmenin geliştirilmesi
10 Matematiksel düşünmenin geliştirilmesine yönelik pedagojik yaklaşımların incelenmesi
11 Matematiksel düşünmenin geliştirilmesi ile ilgili yayın ve projelerin incelenmesi
12 Matematiksel düşünmenin geliştirilmesi ile ilgili yayın ve projelerin incelenmesi
13 Matematiksel düşünmenin geliştirilmesi ile ilgili yayın ve projelerin incelenmesi
14 Matematiksel düşünmenin geliştirilmesi ile ilgili yayın ve projelerin incelenmesi
15 Final Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Burton, L. (1984). Mathematical thinking: The struggle for meaning. Journal for Research in Mathematics Education, 15(1), 35-49.
Carpenter, T. P., Fennema, E., Peterson, P. L., Chiang, C. P., & Loef, M. (1989). Using knowledge of children s mathematics thinking in classroom teaching: An experimental study. American educational research journal, 26(4), 499-531.
Çelik, D. (2016). Matematiksel Düşünme. Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem Akademi, Ankara.
Fennema, E., Carpenter, T. P., Franke, M. L., Levi, L., Jacobs, V. R., & Empson, S. B. (1996). A longitudinal study of learning to use children's thinking in mathematics instruction. Journal for research in mathematics education, 27(4), 403-434.
Fraivillig, J. L., Murphy, L. A., & Fuson, K. C. (1999). Advancing children's mathematical thinking in everyday mathematics classrooms. Journal for Research in Mathematics education, 30(2), 148-170.
Mason, J., Burton, L., & Stacey, K. (2010). Thinking mathematically. Harlow England: Pearson Education Limited.
Schoenfeld, A. H. (1992). Learning to think mathematically: problem solving, metacognition, and sense-making in mathematics. (Ed. D.A. Grouws). Handbook of research on mathematics teaching and learning: a project of the national council of teachers of mathematics. (pp.334- 370). Newyork: Macmillan.
Stacey, K. (2006). What is mathematical thinking and why is it important. Progress report of the APEC project: collaborative studies on innovations for teaching and learning mathematics in different cultures (II) Lesson study focusing on mathematical thinking.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.tataroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154422333433151
ÖK.254422333433151
ÖK.354422333433151
ÖK.454422333433151
ÖK.554422333433151
ÖK.654422333433151