DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Gömülü Teori Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6058 Matematik Eğitiminde Gömülü Teori Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrencileri bilimin doğası, bilimsel araştırmanın temel yapısı, araştırma yöntemlerinden nitel araştırma temeline dayandırılan gömülü teorinin kuramsal temelleri, temel kavramları, araştırma teknikleri, araştırmanın aşamaları, veri toplanması, verilerin değerlendirilmesi gibi konularda eğitmek amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırmanın temellerini, türlerini ve bilimsel araştırma sürecini açıklayabilme.
2   Nitel araştırmanın temel özelliklerini açıklama, gömülü teorinin temel özelliklerini, kuramsal temellerini açıklama. Gömülü teorinin diğer araştırma yöntemlerinden farkını ortaya koyma
3   Nitel araştırmada ve gömülü teoride veri toplama yöntemlerini, örneklem seçimini açıklama
4   Nitel araştırmalara dair veri analizini açıklayabilme, gömülü teori veri çözümlemesini temel bileşenleriyle ayrıntılı olarak açıklayabilme, kodlamaların nasıl yapıldığını bilme, kodlamalar arasındaki ilişkiyi kavrayabilme, sürekli karşılaştırmalı analiz, not alma soyutlama ve karşılaştırma, kuramsal olgunluk, kuramsal örneklem, kuramsal duyarlılık gibi kavramların veri analizi sürecindeki etkilerini açıklayabilme
5   Bilimsel araştırma yapma ve kuram oluşturma becerisini kazanma ve geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim nedir Sosyal bilim nedir Bilimin doğası ve varsayımları ve tarihsel gelişimi, bilimsel yöntem nedir Betimleme ve açıklama
2 Kuram ve temel özellikleri
3 Gömülü teori nedir Gömülü teorinin tarihsel süreci, temelleri ve özellikleri
4 Gömülü teoriye ait farklı yaklaşımlar(Strauss&Corbin,1990;Charmaz,2006)
5 Gömülü teoride veri toplama yöntemleri ve örneklem seçimi(Matematik eğitimi üzerine bir makalenin incelenmesi)
6 Nitel veri çözümlemesinin temelleri ve gömülü teori çözümlemesinin temelleri
7 Gömülü teori çözümlemesinde kodlamalar (açık, eksensel ve seçici) (Matematik eğitimi üzerine bir makalenin incelenmesi)
8 Arasınav
9 Gömülü teori çözümlemesinde not alma, soyutlama ve karşılaştırma (Matematik eğitimi üzerine bir makalenin incelenmesi)
10 Gömülü teori çözümlemesinde kuramsal olgunluk, kuramsal örneklem, kuramsal duyarlık (Matematik eğitimi üzerine bir makalenin incelenmesi)
11 Matematik eğitimine yönelik gömülü teori temelli makale incelenmesi
12 Matematik eğitimine yönelik gömülü teori temelli bir makale incelenmesi
13 Gömülü teori temelli matematik eğitiminde bir araştırma tasarlama ve eleştirel tartışmalar
14 Gömülü teori temelli matematik eğitiminde bir araştırma tasarlama ve eleştirel tartışmalar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Erkan, Ö., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Punch,K.F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. Çeviri: Bayrak, D., Arslan, H.B., Akyüz, Z., Siyasal Kitabevi, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.bukova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 7 1 7
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 10 130
Final sınavına hazırlık 7 1 7
Ödev hazırlama 13 2 26
Sunum hazırlama 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 239

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15533355555
ÖK.2553555555555
ÖK.355353
ÖK.43555535235555
ÖK.555555534555353