DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6054 Matematik Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bilgi ve bilişim teknolojilerinin matematik eğitimine entegrasyonu ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlarının bilinmesi ve konu ile ilgili araştırma yapma becerisini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Matematik eğitiminde bilgi ve bilişim teknolojilerinin kullanımına ait temel kavramları bilme.
2   Teknolojinin matematik eğitimine entegrasyonu ile ilgili kuram ve yaklaşımları bilme.
3   Kuram ve yaklaşımlarla ilgili karşılaştırma yapabilme.
4   Literatür taraması yapabilme.
5   Konu ile ilgili araştırma yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik eğitiminde bilgi ve bilişim teknolojilerine genel bir bakış
2 Teknoloji ile çoklu temsiller
3 Teknolojinin eğitime entegrasyonu ile ilgili kuram ve yaklaşımlar
4 Teknolojinin eğitime entegrasyonu ile ilgili kuram ve yaklaşımlar
5 Teknolojinin eğitime entegrasyonu ile ilgili kuram ve yaklaşımlar
6 Literatürde ilgili yayınların incelenmesi
7 Literatürde ilgili yayınların incelenmesi
8 Ders ve Ara Sınav
9 Literatürde teknoloji ile öğrenme ve öğretme üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi
10 Literatürde teknoloji ile öğrenme ve öğretme üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi
11 Literatürde teknolojinin matematik eğitimine entegrasyonu ile ilgili yöntem ve veri toplama araçları
12 Konu ile ilgili veri toplama aracı geliştirme
13 Teknolojinin matematik eğitimine entegrasyonu ile ilgili veri toplama ve analiz etme
14 Elde edilen verileri raporlaştırma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hershkowitz, R., Dreyfus, T., Ben-Zvi., Friedlander, A., Hadas, N., Resnick, T., Tabach, M. & Schwarz, B. (2002) Mathematics Curriculum Development for Computerized Environments: A Designer-Researcher-Teacher-Learner, in L. D. English (Ed) Handbook of International Research in Mathematics Education, pp. 657 - 694.
Kaput, J. J. (1986) Information Technology and Mathematics: Opening New Representational Windows, Jnal of Mathematical Behavior, 5, 187 - 207.
Koehler, M. J., Mishra, P., (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge. Teachers College Record, 108(6),1017 1054.
Koehler, M. J., Mishra, P., Yahya, K. (2007).Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy and technology. Computers & Education, 49, 740-776.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.20 + YYC * 0.40 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.20 + YYC * 0.40 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İLAN EDİLECEKTİR

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1534222
ÖK.25344333
ÖK.35344
ÖK.453334
ÖK.554444444444555