DERS ADI

: Dinamik Ortamlarda Geometri Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6053 Dinamik Ortamlarda Geometri Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Öğrencilerin, dinamik geometri yazılımlarının farklı özelliklerini etkin olarak kullanabilmeleri, dinamik geometri yazılılarını kullanarak hem Euclid hem de farklı geometriler için mikrodünyalar oluşturabilmeleri, problem çözümlerinde ve ispat yapmada dinamik geometri yazılımlarını kullanabilmelerini sağlamaktır.





Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günümüz matematik ve geometri ile ilgi popüler yazılımları üst düzeyde kullanabilme.
2   Bilgisayar yazılımlarını kullanarak zengin öğrenme ortamları oluşturabilme ve bu ortamları analiz edebilme.
3   Dinamik yazılımları problem çözme sürecinde etkin olarak kullanabilme.
4   Dinamik yazılımları ispat yaparken uygun biçimde kullanabilme.
5   Dinamik yazılımları konu alan bilimsel yayınları takip edebilme.
6   Dinamik yazılımları konu edinen araştırma projeleri geliştirip elde ettiği sonuçları yayınlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dinamik geometri yazılımlarının genel özellikleri
2 Dinamik geometri yazılımlarını ileri seviyede kullanma
3 Dinamik geometri yazılımlarını ileri seviyede kullanma
4 Problem çözme ve dinamik yazılımlar
5 Geometrik yer özelliğini bir problem çözme aracı olarak kullanma
6 Dinamik ortamlarda dönüşüm geometrisi öğrenme
7 Dinamik ortamlarda dönüşüm geometrisi öğrenme: öteleme, dönme, simetri, inverse ve homoteti dönüşümleri uygulamaları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve Ara Sınav
9 Dinamik ortamlarda keşfetmenin psikolojisi: deneyim, varsayım, test etme ve genelleme
10 Dinamik ortamlarda ispat
11 Dinamik ortamlarda ispat
12 Koni kesitlerini kullanarak elips, parabol ve hiperbolün 3D dinamik ortamlarda oluşturulması
13 Literatürde dinamik yazılımları ile geometri öğretimine yönelik bilimsel araştırmaların incelenmesi
14 Öğrenci sunumları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Schattschneider, D., King, J. 2006; Geometry Turned On: Dynamic Software in Learning, Teaching, and Research, The Mathematical Association of America, New York.
Lehrer, R., & Chazan, D. 1998; Designing Learning Environments for Developing Understanding of Geometry and Space, Lawrence Erlbaum, Philadelphia.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133
ÖK.25
ÖK.35553
ÖK.4533
ÖK.55334
ÖK.6555555533345