DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Amaçlar, Araştırma Alanları ve Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6051 Matematik Eğitiminde Amaçlar, Araştırma Alanları ve Öğretim Programları ZORUNLU 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HASİBE SEVGİ MORALI

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Matematik eğitiminde araştırmanın ne olduğunu anlamak ve bir araştırmanın amacını, bileşenlerini, etik kurallarını keşfetmek
2   2. Matematik eğitiminde farklı alanları keşfedip, araştırma için farklı amaçlar belirlemek
3   3. Bir araştırmanın kavramsal ve metodolojik olarak güçlü ve zayıf yanlarını belirlemek için eleştiri yapmak
4   4. Araştırma ve uygulama arasındaki ilişkileri incelemek ve matematik öğretimindeki öğrenme teorilerinin uygulama stratejilerini keşfetmek
5   5. Araştırma yapmak ve değerlendirmek arasındaki farkları incelemek
6   6. Öğretim Programının ne olduğunu ve farklı ülkelerdeki öğretim programlarının toplumu ve matematik öğretim programlarını nasıl etkilediğini anlamak
7   7. Öğretim programlarının tasarım ve uygulamasını değerlendirmek
8   8. Öğretim programlarının nasıl adapte edilip kabul olacağını anlamak
9   9. Matematik öğretim programında yer alan konularla ilgili son yıllardaki araştırma önerilerini anlayıp uygulamak.
10   10. `Öğrenci ve öğretim programı ve aynı zamanda `Öğretmenin bilgi ve İnancı ve Öğretim Programı ilişkilerini anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Matematik Eğitiminde araştırma ne demektir ve neden araştırma yaparız
2 Matematik Eğitimindeki Araştırmaların Amaçları ve Sınırlılıkları
3 `Matematik Eğitimindeki araştırma çalışmalarının bileşenlerinin incelenmesi ve `Araştırma yapmanın Etik Kuralları
4 Matematik Eğitimindeki Araştırma Alanları
5 Matematik Eğitimindeki Araştırma Alanları
6 Araştırma ve uygulamanın karşılaştırılması
7 Matematik eğitiminde öğrenme teorilerinin öğretime uygulanması
8 Ara sınav
9 Değerlendirme yapmanın araştırma yapma ile karşılaştırılması: Bir öğretim programı örneği
10 Öğretim programı nedir Farklı ülkelerdeki öğretim programlarının topluma ve matematik öğretim programı yapısına etkisi
11 Öğretim Programı Tasarımı ve Analizi: MEB Öğretim Programları, NCTM ve CCSSM Standartları
12 Öğretim programlarının Adapte edilmesi ve Kabul edilmesi: MEB Öğretim Programları, NCTM ve CCSSM Standartları
13 Öğretim programlarının Öğretime Uygulanması
14 `Öğretim programı ve Öğrenci ve `Öğretim programı ve Öğretmen Bilgisi ve İnancı
15 Yarıyıl sonu projelerin sunumu ve dersin değerlendirilip bitirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555544355
ÖK.255555435
ÖK.353555535
ÖK.45355535
ÖK.555535
ÖK.655535
ÖK.7555535
ÖK.8555535
ÖK.955555445553
ÖK.1055435