DERS ADI

: Müze Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6069 Müze Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yaşam boyu öğrenme ortamları olarak müzelerde öğrenme ve öğretimin nasıl gerçekleştiğine ilişkin deneyim kazanıp bu alandaki teorileri değerlendirmektir. Öğrenciler bu dersin sonunda, müzede farklı özelliklere sahip ziyaretçilerinin (aileler, dezavantajlı bireyler, ergen gruplar, erken öğrenenler, yetişkinler) öğrenme sitilleri ve ihtiyaçlarına uygun olarak öğrenme etkinlikleri planlayıp hazırladıkları planları uygulayıp değerlendirebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yaşam boyu öğrenme ile müzede öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
2   2.Müzede öğrenmeye ilişkin kuramları değerlendirebilir.
3   3.Farklı öğrenen gruplarına yönelik, yeni yaklaşımlarla eğitim etkinlikleri planlayıp, değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzede öğrenme temel kavramlar ve teorik yapı
2 Müzede öğrenmeyi etkileyen faktörler (6P)
3 Müzede öğrenmeyi etkileyen faktörler (6P)
4 Müzede öğrenmeye ilişkin yeni yaklaşımların incelenmesi
5 Müzede öğrenmeye ilişkin yeni yaklaşımların incelenmesi
6 Müzede öğrenmeye ilişkin yeni yaklaşımların incelenmesi
7 Müzelerde farklı öğrenenlere yönelik eğitim etkinliklerinin planlanması
8 Vize sınavı
9 Müze eğitim etkinliklerinin uygulanarak değerlendirilip, raporlaştırılması
10 Müze eğitim etkinliklerinin uygulanarak değerlendirilip, raporlaştırılması
11 Müze eğitim etkinliklerinin uygulanarak değerlendirilip, raporlaştırılması
12 Müze eğitim etkinliklerinin uygulanarak değerlendirilip, raporlaştırılması
13 Müze eğitim etkinliklerinin uygulanarak değerlendirilip, raporlaştırılması
14 Müze eğitim etkinliklerinin uygulanarak değerlendirilip, raporlaştırılması
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Falk, J., Moussouri, T. & Coulson, D. (1998). The effect of visitor s agendas on museum learning. Curator, 41 (2), 107 -120. Falk, J., H.(1999). Museums as institutions for personal learning. Daedalus, 128(3), 259. Falk, J.; Moussouri, T. & Coulson, D. (1998). The effect of visitor s agendas on museum learning. Curator, 41 (2), 107 -120. Falk, J., H., Dierking, L.,D. (1997). School field trips: Assessing their long-term impact. Curator, 40 (3), 11-18. Gaskins, S. (2007). Cultural play and learning in children s museums. Hand to hand, 22 (4), 7-8. USA: American Association of Museums.
Greenhill, H., E. (2007). Museums and education. purpose, pedagogy, performance. London: Routledge.
Lord, B. (2007). What is museum-based learning . In Barry Lord (Ed.), The manuel of museum learning (p.13-19). New York: AltaMira Press.
Nuzzaci, A. (2006). General education and museum education: Between singularity and plurality. Revista complutense de education, 17 (1), 65-75.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, araştırma sonuçları ve uygulama örneklerini inceleme, yazılan makalenin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.culha@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günleri 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 5 5
Rapor hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.24
ÖK.3545