DERS ADI

: Jeo-Ekosistemlerin Belirlenmesi ve Haritalanması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6050 Jeo-Ekosistemlerin Belirlenmesi ve Haritalanması SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ADNAN SEMENDEROĞLU

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Jeo-ekosistemleri belirleme ve haritalama yöntemlerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeo-ekosistem ve ekolojik bölgeler kavramlarını öğrenebilme
2   Dünyada ve Türkiyedeki jeo-ekosistemleri öğrenebilme
3   Yerel biyomların belirlenmesini öğrenebilme
4   Jeo-ekolojik bölgeler ve yerel biyomların haritalanmasını öğrenebilme
5   Uygulamalı coğrafyada jeo-ekolojik bakış açısından yararlanmayı öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeo-ekosistem ve ekolojik bölge kavramı
2 Bailey e göre ekolojik bölgeler (ecoregions)
3 H. Walter e göre dünya üzerindeki büyük karasal ekolojik bölgeler (zonobiyomlar)
4 Zonobiyom ve orobiyom
5 Jeo-biyomlar (yerel biyomlar)
6 Jeo-biyomlar (yerel biyomlar)
7 Yerel biyomlarda anakaya ve toprak faktörünün rolü
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Yerel biyomlarda topoğrafik özellikler ve yer şekillerinin rolü
10 Yerel biyomlarda hidrolojik özelliklerin rolü. Yerel biyomlarda iklim değişimlerinin rolü
11 Türkiye nin jeo-ekolojik bölgeleri
12 Örnek alanda zonobiyom, orobiyom ve lokal biyomların belirlenmesi
13 Arazi inceleme-uygulama gezisi
14 Jeo-ekosistem haritasının hazırlanması
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

WALTER, H., 2002, Vegetation of the earth : The Ecological Systems of The Geo-Biosphere, (Almanca Vegetation und Klimazonen 7. baskıdan çeviren Siegmar-W Breckle, 4. baskı, Completely Revised and Enlarged Edition, Stutgart), Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, New York.
ATALAY, İ., 2008, Ekosistem Ekolojisi ve Coğrafyası. Cilt I, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayınları, No: 327, META Basımevi, İzmir.
SEMENDEROĞLU, A., 2001, Urla-Çeşme Yarımadası nın Jeoekosistemleri ve Ekolojik Birimleri. Türkiye nin Kıyı ve Deniz Alanları III. Ulusal Konferansı (26-29 Haziran, 2001) Bildiriler Kitabı. Editörler; E. Özhan, Y. Yüksel.
SEMENDEROĞLU, A., DOĞAN, Y., DURMUŞ, H. 2001, Dilek Yarımadası nın Jeo-ekosistemleri ve Milli Park Planlaması. Kıyı Alanları Yönetimi Türk Milli Komitesi, Türkiye nin Kıyı ve Deniz Alanları III. Ulusal Konferansı (26-29 Haziran 2001), 179-186, Bildiriler Kitabı. Editörler; E. Özhan, Y. Yüksel.
DERGİLER: Makale ve ders notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunu, tartışma, gezi ve gözlem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev+Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi ve aktif katılımı beklenmektedir. Derse devam zorunludur. Dönem boyunca öğrencinin en az iki konuda ödev hazırlayıp sunması gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.semenderoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Ödev Hazırlama 1 5 5
Arazi çalışması 2 12 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155445
ÖK.255445
ÖK.344445
ÖK.4555553
ÖK.5554453