Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Genel Dilbilim Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. BURCU İLKAY KARAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Genel Dilbilim Doktora |
Dersin Amacı |
Dersin amacı dilin temel taşı ve en önemli dilsel birim olan sözcükbirimi hakkında geniş bilgi vermektir. Dilbiliminin kuramsal bir altalını olan, aynı zamanda uygulamalı altalanlarına temas eden ve doğrudan katkı veren sözcükbiliminin, dilbiliminin diğer altdalları ile olan etkileşimi hakkında bilgi verilir. Bunu yaparken sözcükbilimi kuramları işlenir ve dilbiliminin uygulamalı altalanları olan klinik dilbilimi, psikodilbilimi, nörodilbilimi, bilişsel dilbilimi, dil ve konuşma terapistliği ile adli dilbilimi gibi altalanlara katkısı istatistiksel ve empirik çalışmalar bağlamında irdelenir. Zihinsel sözlükçenin yapısı dersinde sözcükbirimler arası ilişkilere dikkat çekilir, dizisel ve dizimsel ilişkilerde sözcükbiriminin yeri, salkımlaşma ve devingenlik özelliği, zihinsel sözlükçenin yapısı, biliş ve hafızanın rolü, langue-langage-parole ilişkisi gibi konular işlenir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Aitchison, Jean (1994) Words in the Mind An Introduction to the Mental Lexicon. 2nd ed. Oxford/UK &Cambridge/USA: Blackwell Publishing. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-7: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
burcu.karaman@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|