DERS ADI

: Zihinsel Sözlükçenin Yapısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 6129 Zihinsel Sözlükçenin Yapısı SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLKAY KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözcükbilimi ile ilgili kuramsal bilgileri sıralayıp tanımlayabilmesi
2   Dilin temel taşı olan sözcükbiriminin yapısını öğelere ayırıp çözümleyebilmesi
3   Sözcükbirimler arası ilişkileri tespit edebilmesi
4   Zihinsel sözlükçenin yapısını sınıflandırabilmesi
5   Dizisel ve dizimsel ilişkiler içerisinde sözcüğün rolünü açıklayabilmesi
6   Sözcükbiriminin salkımlaşma özelliği hakkında bilgi sunabilmesi ve devingenliğini araştırabilmesi
7   Biliş ve hafıza süreçleri ile langue-langage-parole ilişkisindeki rolünü öğrenmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözcükbilimi nedir Sözcükbiliminin Temel Araştırma Konuları: Sözcük Düzlemi Sözvarlığı Zihinsel Sözlükçe Sözcükbiliminin Geçmişi Temel Kavramlar ve Terimler
2 Sözcük Algılama, Anlamlandırma, Depolama ve Geri Çağırma (Hatırlama) Sistemler Sisteminde Zihinsel Sözlükçe ve Tasarımlar
3 Zihinsel Sözlükçenin Temel Birimi: Sözcükbirimi Sözcükbiriminin Yüzey ve Derin Yapısı
4 Prototip Kuramları Zihinsel Tasarımlar olarak Prototipler
5 Sözcükbirimlerin Yapı ve İçerik Bakımından Birbirleriyle Olan İlişkileri
6 Anlambilimsel Asallar
7 Arasınav
8 Sözcüksel Ağlar: Dizisel İlişkiler (I): Dikey İlişkiler Dizisel İlişkiler (II): Yatay İlişkiler Dizimsel İlişkiler
9 Zihinsel Sözlükçede Salkımlaşmalar Sözcükbirimlerin ve Zihinsel Sözlükçenin Devingenliği
10 Eski Sözcüklerin Kavram Alanlarını Genişletmek Yeni Sözcükler Oluşturmak
11 Çocukluk Döneminde Kavram Edinimi ve Gelişimi
12 Çocukluk Döneminde Sesbilgisel Edinim ve Gelişim Evreleri
13 Sözcük Seçimi ve Sözcük Tanıma
14 Zihinsel Sözlükçenin Örüntüsü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.10 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.10 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 21 21
Final Sınavına Hazırlık 1 39 39
Sunum Hazırlama 1 26 26
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.35
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555
ÖK.7555555