DERS ADI

: Antik Çağda Şehircilik ve Kentleşme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 6139 Antik Çağda Şehircilik ve Kentleşme SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK YOLAÇAN

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Doktora

Dersin Amacı

Ders kapsamında öğrencilerin antik çağda şehircilik, planlama ve şehrin öğeleri hakkında bilgi edinmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   şehirlerin ortaya çıkışı ve gelişimi hakkında bilgi edinme
2   antik çağda planlama ilkeleri hakkında bilgi edinme
3   şehirlerin yapısı ve sosyal etkileri hakkında bilgi edinme
4   şehirlerin altyapısı hakkında bilgi edinme
5   şehirlerin ekonomisi ve hinterlandı hakkında bilgi edinme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 dersin içeriği, kaynaklar ve genel bilgi
2 şehir nedir
3 şehir planlama ilkeleri
4 ideal şehir düzeni
5 ideal şehir düzeni
6 şehir ve kimlik
7 altyapılar
8 vize sınavı
9 şehrin kamusal alanları
10 şehrin kamusal alanları
11 şehrin yönetimsel alanları
12 şehrin dini alanları
13 şehrin dini alanları
14 şehir ve ekonomisi ile hinterlandı
15 ödev sunumu ve tartışma
16 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Harmanşah, Ö. (2013) Cities and the Shaping of Memory in the Ancient Near East, Cambridge University Press

Rice, T T.Everyday life in Byzantium. 1987 New York

Morley, N. (1996) Metropolis and Hinterland: The City of Rome and the Italian Economy 200 B.C. A.D. 200, Cambridge: Cambridge University Press

Ersoy, Akın. Büyük İskender Sonrasında Antik Smyrna (İzmir), İzmir Büyükşehir Belediyesi Kent Kitaplığı 106, İzmir, 2015

Kafesçioğlu, Ç. Constantinopolis/Istanbul, 2009, Pennslyvania State University

Alcock, S. E. (1993) Graecia Capta: the landscapes of Roman Greece, Cambridge

Barker, G. and Lloyd, J., eds. (1991) Roman Landscapes: archaeological survey in the Mediterranean region, London (Archaeological Monographs of the British School at Rome 2)

Erdkamp, P.Agriculture, Underemployment, and the Cost of Rural Labour in the Roman World. The Classical Quarterly, Vol. 49, No. 2 (1999), pp. 556-572

Bradley, K. R. (1984) Slaves and Masters in the Roman Empire: a study in social control, Brussels.

Urban Sociology Critical Essays, Edited By C.G. Pickvance,1976

Chisholm, M. (1968) Rural Settlement and Land Use: an essay in location, London

Pergamon Anadolu da Hellenistik Bir Başkent, Eds. Pirson, F. Schell, A. 2023

Hellenistik ve Roma Dönemlerinde Anadolu. Ed. Tekin, O. 2021

Thomas, Edmund, Monumentality and The Roman Empire: Architecture in the Antonine Age Oxford, 2007

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma ve ödev sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + YSS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6 vize ve final sınavı ile ödevlerle değerlendirilecek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

dersin %70ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burak.yolacan@deu.edu.tr

0232 3018731

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Uygulama 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Kitap Okuma 10 2 20
Sunum Hazırlama 11 3 33
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555