DERS ADI

: Türk-İslam Edebiyatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 6206 Türk-İslam Edebiyatı II SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NECDET ŞENGÜN

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Türk İslam Edebiyatı alanını öğrencilere daha yakından tanıtmak ve öğrencilerin tez aşamasına geçişte öğrencilere yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk İslam Edebiyatı alanını daha yakından tanır.
2   Alanın problemlerine vakıf olur.
3   Alanın problemlerine yeni çözüm yolları sunma becerisi kazanır.
4   Tez çalışması yapacağı alanı belirleme imkanı kazanır.
5   Nasıl bir tez hazırlaması ve tezinin alana katkılarını öğrenmiş olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk İslam Edebiyatında Tevhid İncelemeleri
2 Türk İslam Edebiyatında Esma-i Hüsna İncelemeleri
3 Türk İslam Edebiyatında Münacaat İncelemeleri
4 Türk İslam Edebiyatında Naat İncelemeleri
5 Türk İslam Edebiyatında Kırk Hadis İncelemeleri
6 Türk İslam Edebiyatında Miraciye İncelemeleri
7 Türk İslam Edebiyatında Hilye İncelemeleri
8 Türk İslam Edebiyatında Mevlid İncelemeleri
9 Türk İslam Edebiyatında Maktel ve Mersiye İncelemeleri
10 Türk İslam Edebiyatında Ramazaniyye İncelemeleri
11 Türk İslam Edebiyatında Tasavvufi Eser İncelemeleri
12 Türk İslam Edebiyatında Yeni Türler
13 Türk İslam Edebiyatında Yeni Türler
14 Türk İslam Edebiyatında Yeni Türler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Agah Sırrı Levend, Türk Edebiyat Tarihi, TTK Yay., Ankara 1988.
Yardımcı kaynaklar:
- Halil İbrahim Şener-Alim Yıldız, Türk İslam Edebiyatı, Rağbet Yay., İstanbul 2003.
- Bilal Kemikli, Türk İslam Edebiyatı, Bursa 2010.
- Necla Pekolcay ve Diğerleri, İslami Türk Edebiyatında Şekil ve Nevilere Giriş, İstanbul 1994.
- Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi İlgili Maddeler.
- Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, Okuma, Soru- Cevap, Anlama, Anlatma ve Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

necdet.sengun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00 - 18:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1554
ÖK.255
ÖK.3
ÖK.455
ÖK.55