DERS ADI

: Anadolu'da Türk İslam Kültürü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 6250 Anadolu'da Türk İslam Kültürü SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜLEYMAN GENÇ

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anadolu'nun Türk yurdu hâline gelme sürecinin etnik, dinî, kültürel boyutunu kronolojik çerçevede takip edebilir.
2   Türkiye Selçukluları ve Anadolu beyliklerinin tarihini, kültür ve medeniyetlerini temel ve güvenilir kaynaklardan doğru bir şekilde öğrenir ve bu sayede Anadolu ve Türk tarihi hakkında objektif değerlendirmeler yapabilir. Bunların Anadolu Türk tarihi ve kültüründeki yeri ve önemini kavrar.
3   Anadolu'nun Türkleşme ve İslamlaşma sürecine hizmet eden çeşitli unsurlar ile bunların siyasî, askerî, dinî, sosyal ve kültürel faaliyetleri ve rolleri hakkında bilgi sahibi olur.
4   Osmanlıların kuruluşunu ve devlet hâline dönüşmesini mümkün kılan şartları ve dinamikleri öğrenerek bunları tahlil edip değerlendirebilir. Bu sayede tarihe çok yönlü bakma yeteneği ve tecrübesi kazanır.
5   Anadolu Türk tarihinin genel Türk tarihi, İslam tarihi ve genel Dünya tarihi içerisindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olarak değerlendirme, analiz yapma ve günümüzün kimi sorunlarına dair sonuçlar çıkarabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anadolu'da tasavvuf kültürü ve toplumsal hayat
2 Anadolu Türk İslam kültürünün mimarları: Yunus Emre ve insan sevgisi
3 Ara Sınav
4 Anadolu Türk İslam kültürünün mimarları: Mevlana ve Mevlevilik
5 Anadolu'da ahilik ve Türk-İslam kültürüne katkıları
6 Anadolu Türk İslam kültürünün mimarları: Aşık Paşa ve Garibname'si
7 Anadolu Türk İslam kültürünün mimarları: Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik
8 Anadolu Türk İslam kültürünün mimarları: Akşemseddin ve Hacı Bayram Veli
9 Türkiye Selçukluları ve Osmanlıların ilk döneminde medreseler ve Anadolu'da ilmî ve kültürel hayat hakkında genel değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kaynakları tanıma, okuma, araştırma, bilgi toplama, anlatma, değerlendirme, yorumlama, sunum yapma, tartışma, soru-cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 5 65
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.115
ÖK.234
ÖK.325
ÖK.43
ÖK.553