DERS ADI

: İslamda Eğitim Kuramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6245 İslamda Eğitim Kuramları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

İslâm eğitim kuramlarının kaynakları konusunda öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerini arttırarak düşünüp fikir üretmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslâm eğitim kuramlarına dair bilgisini arttırır.
2   Klâsik kaynakları okuma ve yorumlama yöntemi kazanır.
3   İslâm eğitim kuramlarının klâsik kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
4   Edindiği bilgiler bağlamında din eğitimini değerlendirir.
5   Genel anlamda İslâm eğitim kuramına dair tutarlı ve makul bilgiye ulaşır.
6   Doğru düşünmeyi ve fikir üretmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 İslâm'da Eğitim Kuramlarının Kaynakları Üzerine Beyin Fırtınası.
3 İslâm Eğitim Kuramlarının Kaynağı Olan Klâsik Eserler
4 İslâm Eğitim Klâsiklerini Okuma ve Yorumlama Yöntemi
5 Uygulama I: İbn Sahnun, Âdâbu'l-Muallimîn
6 Uygulama II: Kâbisi, er-Risâletü'l-Mufassıla
7 Uygulama III: İbn Miskeveyh, Tehzîbü'l-Ahlâk
8 Uygulama IV: Gazâli, İhyâu Ulûmi'd-dîn
9 Uygulama V: Zernûci, Ta'limu'l-Müteallim Tarîku't-Taallüm
10 Uygulama VI: Nasîruddin Tusî, Ahlâk-ı Nâsırî
11 Uygulama VII: İbn Cemaa, Tezkiretü's-Sami
12 Uygulama VIII: İbn Haldun, Mukaddime
13 Tartışma: İslâm Eğitim Klâsiklerinin Pedagojik Değeri Nedir
14 İslâm'da Eğitim Kuramlarının Kaynakları Üzerine Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zernûcî, Tâlim'ül-Müteallim, (ter. Y. Vehbi Yavuz), Sahaflar Kit., İstanbul 2003.
Gazâli, İhyâu `Ulûmi'd-Dîn, (ter. Ahmet Serdaroğlu), Bedir Yay., İstanbul 1974.
İbn Haldun, Mukaddime I-II, (Haz. Süleyman Uludağ), Dergâh Yay., İstanbul 1988.
İbn Miskeveyh, Tehzîbu'l-Ahlâk, (çev. A. Şener, İ. Kayaoğlu, C. Tunç), Ankara 1983.
Nasîruddin Tusî, Ahlâk-ı Nâsırî, (çev. A. Gafarov, Z. Şükürov), Litera Yay., İstanbul 2007.
Kınalızâde Ali Efendi, Ahlâk-ı Alâî, A. Sıdıka Oktay, İz Yay., İstanbul 2005.
İbn Cemaa, Tezkiretü's-Sami ve'l-Mütekellim fî Edebi'l-Âlimi ve'l-Müteallim, (çev. M. Ş. Aydın), İstanbul 1992.
İbn Sahnun, Âdâbu'l-Muallimîn, (çev. M. F. Bayraktar), İFAV Yay., İstanbul 1996.
Kâbisi, er-Risâletü'l-Mufassıla, (çev. S. Ateş-H. R. Öymen), Ankara Üniversitesi Bas., Ankara 1996.
Nasîruddîn Tûsî, Ahlâk-ı Nâsırî, (çev. A. Gafarov, Z. Şükürov), Litera Yay., İstanbul 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme için kullanılan ödev/sunum vasıtasıyla bilgiye ulaşmayı ve kullanmayı öğrenen öğrenci, sınavlar vasıtasıyla bilgilenme sürecine dair bireysel farkındalık düzeyini anlayarak sürece yön verme becerisi kazanır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154455
ÖK.254455
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455
ÖK.654455