DERS ADI

: 19. ve 20. Yüzyılda Felsefe Akımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6206 19. ve 20. Yüzyılda Felsefe Akımları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. OSMAN BİLEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Felsefenin ana konuları olan varlık, bilgi ve değer ile ilgili olarak çağdaş dönem filozof ve akımlarının görüşlerini kendi eserlerinden okuyarak değerlendirmeleri ve böylece öğrencileri felsefi bilgi üretmeye teşvik etmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş dönem filozoflarının ve akımlarının varlık, bilgi, değer gibi alanlardaki temel görüşlerini kendi eserlerinden okuyarak öğrenmeleri.
2   Çağdaş dönem filozoflarının ve akımlarının felsefe yaparken kullandıkları yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve bilinçli olmaları.
3   Çağdaş dönem filozofların metinlerini okuyup kavrama.
4   Çağdaş dönem filozoflarının ve akımlarının, felsefe tarihindeki diğer akım ve filozoflarla olan ilişkiler bağlamında mukayeseli bir şekilde öğrenme.
5   Çağdaş dönem filozoflarının ve akımlarını öğrenmenin ilahiyat ana alanına olası katkılarını ve kazanımlarını öğrenme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş Felsefe Kavramı Üzerine
2 Çağdaş Felsefe Akımlarına Genel Bir Bakış
3 Auguste Comte ve Olgucu Felsefe
4 Ayer (Dil, Doğruluk ve Mantık) I
5 Ayer (Dil, Doğruluk ve Mantık) II
6 Russel ve Mantıkçı Pozitivizm I
7 Russel ve Mantıkçı Pozitivizm II
8 Wittgenstein ve Dil Felsefesi I
9 Wittgenstein ve Dil Felsefesi II
10 Karl Popper ve Eleştirel Usçuluk I
11 Karl Popper ve Eleştirel Usçuluk II
12 Thomas Kuhn ve Bilimlerde Devrimsel Süreç I
13 Thomas Kuhn ve Bilimlerde Devrimsel Süreç II
14 Genel Tekar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Bedia Akarsu, (1979). Çağdaş Felsefe Akımları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
A.J. Ayer, (2010). Dil, Doğruluk Mantık, çev. Vehbi Hacıkadiroğlu, Metis Yayınları, İstanbul.
B. Russell, (2006). Felsefede İlmi Metod, çev. Hamdi Akverdi, Yeni Zamanlar Yayınları, İstanbul.
L. Wittgenstein, (2010). Felsefi Soruşturmalar, çev. Haluk Barışcan, Metis Yayınları, İstanbul.
K. Popper, (2012). Bilimsel Araştırmanın Mantığı, çev. İlknur Ata, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
T.S. Kuhn, (2011). Bilimsel Devrimlerin Yapısı, çev. Nilüfer Kuyaş, Kırmızı Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, çağdaş dönem filozofların metinlerini okuyup kavrama, bir filozofun bir konuyu ele alış yöntemini öğrenme bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

osman.bilen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Kitap Okuma 7 3 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1544555
ÖK.2544555
ÖK.3544555
ÖK.4544555
ÖK.5544555