DERS ADI

: Dini Çoğulculuk ve Din Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6249 Dini Çoğulculuk ve Din Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Farklı ülkelerdeki din eğitimini karşılaştırmalı şekilde öğretmek. Öğrencilere din eğitimiyle ilgili güncel eğitimsel problemler hakkında ve din eğitimi modellerinin söz konusu sorunlara yaklaşımları konusunda bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, günümüz toplumlarındaki din eğitimi uygulamalarını karşılaştırır.
2   Öğrenciler, yaşanan toplumsal problemlerin din eğitimine etkisini öğrenirler
3   Ülkelerin din eğitiminin hukuki temellerini kavrar.
4   Din eğitimi modelleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanımı ve işleyişi hakkında bilgi
2 Temel kavramlar
3 Toplumsal değişim ve din eğitimi
4 Küreselleşme ve din eğitimi
5 Çoğulculuk ve Eş Değer Kavramların Çözümlenmesi
6 Çoğulcu Toplumlarda din eğitimi sorunu
7 Çoğulcu Toplumlarda Din eğitim ve öğretimi Uygularlarında karşılaşılan sorunlar
8 Çoğulcu toplumlarda yapılan din eğitim ve uygulamalarıyla ilgili sorunlar ve çözüm önerileri
9 Dini Metinlerde Çoğulculuk
10 Çoğulcu Ortamlarda Örgün ve yaygın din eğitimi Uygulamaları
11 Toplum Merkezli Din eğitimi Yaklaşımında çoğulculuk
12 İnsan ve değerler eksenli din eğitimi
13 Güvene Dayalı Din Eğitimi yaklaşımı
14 Dersin Değerlendirilmesi ve genel tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şükrü Keyifli, Yaygın Din Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, İlahiyat Yayınları, Ankara, 2013
Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri , Uluslar Arası Din Eğitimi Sempozyumu (20-21 Kasım 1997) Ankara 1999.
SERİNSU, Ahmet Nedim, Kur an Nedir, Şule Yay., 1997.
Mustafa Köylü Din Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Dem Yayınları, İstanbul, 2014.
Kur an ve İnsanın Anlam Arayışı Uluslar arası Din Eğitimi Sempozyumu ( 20
21 Kasım 1997), Ankara 1999.
SHEPHERD, John, Fenomonolojik Bakış Açısı: Eleştirel Anlamda Sorgulayıcı Din
Eğitimi , Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslararası Sempozyum
Bildiri ve Tartışmalar, 28 30 Mart 2001, MEB Yay. Ankara 2003.
İngiltere de Din Öğretiminin Kişilik Gelişimine Katkısı Uluslar Arası Din
Eğitimi Sempozyumu (20 21 Kasım 1997), Ankara 1999.
İslam ve Din Eğitimi (Mezhebe Dayalı Olmayan Yaklaşım) , I.Din Öğretimi ve
Din Hizmetleri Semineri (8 10 Nisan 1988), D.İ.B. Yay., Ankara 1991.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Kitap Okuma 5 10 50
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555