DERS ADI

: Dinlerdeki Semboller ve Anlamları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6232 Dinlerdeki Semboller ve Anlamları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAKKI ŞAH YASDIMAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Dini semboller ve sembolizmin birey ve toplum açısından anlam ve işlevlerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sembol kavramını öğrenir
2   Din ve sembol arasındaki ilişkiyi bilir.
3   Dinlerde sembollerin anlam ve işlevi hakkında fikir yürütebilir.
4   Çeşitli geleneklerdeki dini sembolleri anlamları ve işlevleri bakımından karşılaştırabilir.
5   Dini sembollerin kişi ve topluluk hayatındaki yeri ve fonksiyonu hakkında yorumlar yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Konuların ve kaynakların tanıtılması
2 Araştırmalar ve bakış açıları
3 Dinin temel boyutları
4 Din, birey ve toplum
5 Birey-Toplum, Kutsal-Profan
6 Din: Hikayenin parçası olmak
7 Mitlerin anlamı ve işlevi
8 Vize
9 Mit ve ritüel ilişkisi
10 Tanrı/Tanrılar
11 Evren
12 İnsan
13 Kahraman
14 Eskatoloji

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

M. ELIADE, İmgeler Simgeler, çev. M. Ali Kılıçbay, Ankara, 1992; Mitlerin Özellikleri, çev. Sema Rifat, İstanbul, 1993; Dinin Anlamı ve Sosyal Fonksiyonu, çev. M. Aydın, Konya, 1995.
A. SCHIMMEL, "Dinde Sembolün Fonksiyonu Nedir ", AÜİFD, C. 3 S. 3, ss. 67-73.
Constantin TACOU, Din ve Fenomenoloji, İstanbul, 2000.
Gustav MENSCHING, Dini Sosyoloji, çev. M. Aydın, Konya, 1994.
A.N. WHITEHEAD, Symbolism: its meaning and effect, New York, 1986.
Carl Gustav JUNG, Din ve Psikoloji, çev. Cengiz Şişman, İstanbul, 1997.
Edwyn BEVAN, Symbolism and Belief, London, 1938.
Todd A. GOOCH, Numinous and Modernity, Berlin-New York, 2000.
Bernard COOKE - Gary MACY, Christian Symbol and Ritual, New York, 2005.
Paul AVIS, God and Creative Imagination: Metaphor, Symbol and Myth in Religion and Theology, London, 1999.
Charles H. LONG, Significations: Signs, Symbols, and Images in the Interpretation of Religion, USA, 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, karşılaştırma, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler yapılacak sınavlar, ödev ve sunumlar ve ders esnasındaki performanslarına göre değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakki.ydiman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 186

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154455
ÖK.254455
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455