DERS ADI

: Din Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6248 Din Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ülkemizde ve dünyada yaşanan gelişmelerle paralelliği, din öğretimindeki yeni yaklaşımlarla benzer yönleri tespit ederek, ülkemiz şartlarına en uygun, öğrencilerin din alanında gerekli olan her türlü ihtiyaçlarını karşılayacak daha iyi eğitim programlarının oluşturulmasına katkı sağlayacak sonuçların elde edilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni yaklaşımları öğrenerek eğitim ve din eğitimi alanındaki gelişmeleri tahlil etme imkânı bulur.
2   Geleneksel din eğitimi uygularları ile çağdaş din eğitimi yaklaşımları disiplinler arasındaki ilişkiyi derinliğine kavrar.
3   Din eğitimi alanındaki sorunları ve çözüm yolları ile ilgili derinlemesine analizler yapabilir.
4   Değişik din eğitimi yaklaşımların uygulamada kazanım ve sorunlarını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Eğitim ve Din Eğitiminde çağdaş yaklaşımlar.
3 Doktiriner Yaklaşım ve bu yaklaşımın kuramsal çerçevesi
4 Doktriner Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri
5 Doktriner Din Öğretimine Yöneltilen Eleştiriler
6 Doktriner Din Öğretiminde Farklı Yönelimler
7 Mezhepler Üstü Din Öğretimi Yaklaşımı ve Kuramsal çerçevesi
8 Mezheplerüstü Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri
9 Mezheplerüstü Din Öğretimine Yöneltilen Eleştiriler
10 Mezheplerarası Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri
11 Sorgulayıcı Metot
12 Dinlerarası Din Öğretimi
13 Fenemolojik Din Öğretimi
14 Din Öğretimindeki Yeni Yöntemlerin Karşılaştırılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

"Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri", Uluslar Arası Din Eğitimi Sempozyumu (20-21 Kasım 1997) Ankara 1999.
Serinsu, Ahmet Nedim, Kur'an Nedir, Şule Yay., 1997.
"Kur'an ve İnsanın Anlam Arayışı" Uluslar arası Din Eğitimi Sempozyumu ( 20-21 Kasım 1997), Ankara 1999.
Shepherd, John, "Fenomonolojik Bakış Açısı: Eleştirel Anlamda Sorgulayıcı Din Eğitimi", Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslararası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar, 28-30 Mart 2001, MEB Yay. Ankara 2003.
"İngiltere'de Din Öğretiminin Kişilik Gelişimine Katkısı" Uluslar Arası Din Eğitimi Sempozyumu (20-21 Kasım 1997), Ankara 1999.
"İslam ve Din Eğitimi (Mezhebe Dayalı Olmayan Yaklaşım)", I.Din Öğretimi ve Din Hizmetleri Semineri (8-10 Nisan 1988), D.İ.B. Yay., Ankara 1991.
Sönmez, Veysel, Öğretmen El Kitabı, (9. Baskı) Anı Yayıncılık, Ankara 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555