DERS ADI

: Batı'da Din Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6247 Batı'da Din Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Ülkemizde verilmekte olan din eğitimi ile batılı ülkelerde verilmekte olan din eğitimleri hakkında yeterli bilgiye ulaşmalarını sağlayarak, mukayeseli bir din eğitimi bilinci ve birikimi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din eğitimi hakkının evrensel bir hak olduğunu kavrar.
2   Mukayeseli Din Eğitim hakkında bilgi sahibi olur.
3   Avrupa Birliği Ülkelerindeki din eğitimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
4   Din Eğitiminin dini ve felsefi dayanaklarını kavrayarak evrensel temellerini açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Din Eğitimi ve İnsan hak ve özgürlükleri içindeki yeri.
3 Uluslararsı Sözleşmelerde din ve İnanç Hürriyeti
4 Avrupa Birliği Sözleşmelerinde Din ve inanç özgürlüğü
5 Laiklik ve Din Eğitimi: Batılı Ülkelerde Laiklik ile Din Eğitimi arasındaki ilişki
6 Batılı Ülkelerde bir eğitim hakkı olarak Din Eğitimi
7 Almanya'da Din Eğitimi
8 Fransa'da Din Eğitimi
9 İngiltere ve İrlanda `da Din Eğitimi
10 Hollanda ve Belçika'da Din Eğitimi
11 İspanya'da ve Portekiz'de Din Eğitimi
12 Avusturya'da Din Eğitimi
13 İtalya ve Polonya'da Din Eğitimi
14 Danimarka, İsveç ve Norveç'de Din Eğitimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Georg Hilger/SetephanLeimgruber, Religionsdidaktik, 2008
Recep Kaymakcan, Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, İstanbul,2004
Francis Messner, Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Devlet İlşkisi, Çeviren, Ali Köse- Talip Küçükcan, İstanbul, 2008
Akif Emre Öktem, Uluslararsı Hukukta İnanç Özgürlüğü, Ankara, 2002
Yardımcı kaynaklar:
İrfan Başkur, Almanya'da Din Eğitimi, 1995,
Özcan Demirel, Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara 2000;
Recai Doğan, Avrupa Birliği Sürecinde Dini Kurumlar ve Din Eğitimi, 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555