Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Temel İslam Bilimleri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Temel İslam Bilimleri Doktora |
Dersin Amacı |
İslam Hukuk Felsefesi ile ilgili metinleri analitik ve kritik bir bakış açısıyla inceleyerek yeni yorum ve değerlendirmelere imkân sağlamak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Seyyid Bey, Usul-i Fıkıh Dersleri, Haz. S. Camcı-H. Yıldırım, İstanbul: Akademi Yayınları 2011 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrenci merkezli bir müzakere havasında ders oturumları işlenecektir. En iyi öğrenme öğretmek tir prensibinden hareketle öğrenciler derslerde aktif bir şekilde öğrenme sürecine katılacak; dersin öğretim üyesi tarafından ilgili metinlere atfen öğrencinin yorum yapmasına imkan verilecektir. Ağırlıklı olarak konu ile ilgili yazılmış İngilizce makale ve kitaplardan hareketle konu işlenecektir. Her bir öğrenci ilgili metni ders oturumundan önce okuyup gelecek ve anlamlı bir şekilde sınıftaki tartışmaya katılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirme oranları yaklaşık oranlardır. Derse katılım veya sunum Ara sınav ve Final kadar önemlidir. Bunlardan herhangi birinden başarısız olmak dersten yeterli notu almayı engeller. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev, sunum, devam ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders tartışma ağırlıklı olarak işlenecektir: Her öğrencinin tartışmaya iştirak |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ismail.acar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma: 100:00-11:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|