DERS ADI

: Duygudurum Bozukluklarının Nörobiyolojik Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBI 5041 Duygudurum Bozukluklarının Nörobiyolojik Temelleri SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans
Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Duygudurum bozukluklarının genetik bileşenleri, bilişsel işlevlerdeki bozulmaları hakkında bilgi sahibi olma
2   Duygudurum bozukluklarında görüntüleme yöntemleriyle saptanmış beyin yapısal ve işlevsel değişikliklerinin öğrenilmesi
3   Duygudurum bozukluklarında hücre patolojisi, nörokimyasal ve nöroendokrin süreçleri hakkında bilgi sahibi olma
4   Duygudurum bozukluklarında elektrofizyolojinin yeri hakkında bilgi sahibi olma
5   Sözlü ve yazılı anlatım becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım: Klinikten hücreye duygudurum bozuklukları Duygudurum bozukluklarında öykü alma (Uygulama)
2 Limbik sistem ve işlevsel anatomisi Duygudurum bozukluklarında öykü alma (Uygulama)
3 Duygudurum bozukluklarını incelemede kullanılan beyin görüntüleme yöntemleri Duygudurum bozukluklarında aile öyküsü alma (Uygulama)
4 Beyin görüntüleme bulguları Duygudurum bozukluklarında belirti tarama (Uygulama)
5 Nöral döngüler ve bilişsel işlemleme. Duygudurum bozukluklarında belirti tarama (Uygulama)
6 Duygudurum bozukluklarında bilişsel işlemleme sürecindeki bozukluklar ÖDEV SUNUMLARI (Uygulama)
7 Arasınav
8 Emosyon ve biyolojik bileşenleri Duygudurum bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (SCID) uygulamaları (Uygulama)
9 Duygudurum bozukluklarında elektrofizyolojinin yeri Duygudurum bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (SCID) uygulamaları (Uygulama)
10 Duygudurum bozukluklarında nöroendokrin sistemin yeri Duygudurum bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (SCID) uygulamaları (Uygulama)
11 Tedaviden etiyolojiye sinyal ileti sistemlerinin duygudurum bozukluklarındaki yeri-II Duygudurum bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (SCID) uygulamaları (Uygulama)
12 Duygudurum bozukluklarında yapısal plastisite değişiklikleri ve hücresel mekanizmaları Duygudurum bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (SCID) uygulamaları (Uygulama)
13 Duygudurum bozukluklarında genetik çalışmaların ilkeleri Bipolar Bozukluklar poliklinik uygulamaları (Uygulama)
14 Duygudurum bozukluklarının genetiği Bipolar Bozukluklar poliklinik uygulamaları (Uygulama)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal ders ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 15 2 30
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.144
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.445
ÖK.55